خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

نرخ بیکاری استان اصفهان به۱۰.۴ درصد رسید/ ۷۲ واحد راکد استان به چرخه تولید بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۱۶۰

استاندار اصفهان گفت: نرخ بیکاری استان در سال نود و هفت ۱۴.۱ درصد بود که در پاییز سال جاری به ۱۰.۴ درصد رسیده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی ادامه داد: همکاری خوب با سمن‌های اقتصادی منجمله خانه صنعت و معدن موجب بازگشت تاکنون ۷۲ واحد تولیدی راکد این استان به چرخه تولید شده است.

وی افزود: این استان بالغ بر ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی و ۷۲ شهرک صنعتی دارد و ۴۵ درصد تولید فولاد کشور و ۵۵ درصد مصنوعات طلا توسط اصفهان تولید می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۵۰ واحد تولید سنگ در استان اصفهان مستقر هستند و ۴۵ درصد سهم صنایع سنگ کشور به این استان اختصاص دارد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: ۱۸ هزار واحد صنعت نساجی که ۴۵ درصد سهم نساجی کشور به این استان اختصاص دارد و بیش از صد هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۱۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی و ۱۲ درصد نیروی کار در این استان مستقر است خاطرنشان کرد: تاکنون در سال جاری ۲۵۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و از هزار و ۷۰ مصوبه هزار و ۲۵ مصوبه اجرایی شده است.

به گفته رضایی نرخ بیکاری استان در سال نود و هفت ۱۴.۱ درصد بود که در پاییز سال جاری به ۱۰.۴ درصد رسیده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز