خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اعلام کرد:

آزادسازی ۵۷ هکتار از اراضی حریم رودخانه‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۱۳۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: امسال به منظور کنترل و مهار سیلاب‌ها ۵۷ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها و تالاب‌های استان قزوین آزادسازی شده است.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، یداله ملکی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان قزوین، اظهارکرد: بیشترین میزان آزادسازی حریم و بستر رودخانه و تالاب در شهرستان‌های بوئین‌زهرا، قزوین و البرز با تلاش دادستانی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه در استان قزوین ۳۳ هزار کیلومتر بستر رودخانه وجود دارد، افزود: امسال ۱۰۱ کیلومتر رودخانه، نقشه‌برداری و تعیین حدود شده‌اند و از رودخانه های خررود، ابهر رود و داغلام رفع تصرف صورت گرفته و در شهرستان البرز ۲ رودخانه و رودخانه شترک هم بازگشایی شده است.

ملکی در خصوص تصرف در حریم رودخانه‌های استان قزوین، بیان کرد: همچنین مواردی از تصرف در رودخانه‌های امامزاده اباذر، عبدل آباد و در رودخانه رزجرد شناسایی شده است و مالکان ساخت و سازهای غیرمجاز نیز اخطار گرفته‌اند.

وی با اشاره به آبگیری سد نهب  به عنوان یکی از پروژه‌های مهم آبی در استان تا پایان سال، تصریح کرد: با تکمیل و آبگیری این سد مخزنی می‌توانیم بخشی از نیازهای استان در بخش کشاورزی را تامین کنیم.

این مسئول اضافه کرد: این سد با هدف کنترل سیلاب‌های رودخانه خررود، تغذیه مصنوعی و تامین سالانه ۱۱۰ میلیون متر  مکعب آب برای مصارف ۳۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست در حال تکمیل شدن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اضافه کرد: این سد که نقش مهمی در رونق و توسعه پایدار استان خواهد داشت در آینده نیز می‌تواند به بهبود وضعیت اشتغال این منطقه کمک کند.

ملکی با بیان اینکه حفاری چاه‌های غیر مجاز به صفر رسیده است، افزود: سال آینده اتاق مرکزی برای کنترل برداشت آب از چاه‌ها و کنترل کنتورهای نصب شده بر روی چاه‌ها احداث می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته ۳۴۰ میلیون متر مکعب آب از سد طالقان به استان قزوین وارد شده است و امسال هم ۳۰۸ میلیون مترمکعب دیگر از این محل وارد استان می‌شود.

این مسئول در خصوص مشکل سیلاب بالادست منطقه مهرگان، تاکید کرد: باید زمین‌های بالادست شهرک با کمک دادستانی تملک شوند تا مخازن کنترل سیل در آنجا احداث شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز