خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان همدان:

انتخابات شوراها در ۹۱۸ روستا و ۳۲ شهر استان همدان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۰۷۱

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: ششمین دوره انتخابات شوراهای در ۹۱۸ روستا و ۳۲ شهر این استان برگزار می‌شود.

به‌گزارش ایلنا از همدان، مصطفی آزادبخت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نامنویسی داوطلبان شورای شهر همزمان با سراسر کشور از امروز ۲۰ اسفند در این استان آغاز شده و ۲۶ اسفند ماه به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: در شهر همدان ۱۱ نفر برای عضویت در شورای شهر انتخاب می شوند. همچنین شهرهای ملایر، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان شورای شهر هفت نفره و ۲۷ شهر دیگر این استان نیز دارای شورای شهر پنج نفر هستند و در مجموع ۱۷۴ نفر در ۳۲ شهر استان انتخاب می شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: از ۲۵ فرایند انتخابات ۲۴ فرایند به صورت الکترونیکی و یک فرایند یعنی شمارش آرا به صورت دستی برگزار می شود البته در هفت کلان شهر کشور تمامی فرآیند انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی است.

آزادبخت با بیان اینکه همه شعب ثبت نام و اخذ رای این استان مجهز به دستگاه احراز هویت هستند ادامه داد: فرمانداران و بخشداران ۳۰ نفر از معتمدان را همزمان به هیات های نظارت معرفی و اعضای هیات های اجرایی از بین آنها انتخاب می شود.

وی افزود: فرمانداران و بخشداران برای تشکیل هیات اجرایی پنج روز مهلت دارند که این زمان از ۱۸ اسفند آغاز شده است با این وجود اغلب فرمانداران فرایند تشکیل هیات اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ را نهایی کرده اند.

رییس ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: نامنویسی داوطلبان شوراهای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین سال آینده آغاز و به مدت هفت روز ادامه می یابد.

آزادبخت افزود: در ۹۱۸ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» انتخابات شورای اسلامی روستا برگزار می شود که روستاهای تا یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای شورای سه نفره و روستاهای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای شورای پنج نفره هستند.

وی اضافه کرد: بر این اساس ۱۰۶ روستای استان همدان دارای شورای روستای پنج نفره و ۸۱۲ روستا دارای شورای روستای سه نفره هستند و در نهایت ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان شورای اسلامی روستا انتخاب می شوند.

رییس ستاد انتخابات استان همدان گفت: با احتساب ۱۷۴ عضو شورای اسلامی شهر در مجموع شمار منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان به سه هزار و ۱۴۰ نفر می رسند.

آزادبخت ادامه داد: همچنین نامنویسی از داوطلبان اولین انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ از هشتم فروردین سال آینده آغاز شده و به مدت ۶ روز ادامه دارد.

وی افزود: ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات میان دوره ای مجلس به صورت غیرحضوری یا با مراجعه به حوزه اصلی که فرمانداری شهرستان بهار است صورت می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: با توجه به شروع ثبت نام از داوطلبان شورای اسلامی شهرها، بلافاصله اسامی این افراد در اختیار مراجع چهارگانه قرار گرفته و آنها پس از استعلام های مورد نیاز ۱۰ روز مهلت برای پاسخ دادن دارند.

آزادبخت با بیان اینکه وجود مشکلاتی در جامعه را می پذیریم اظهار داشت: دولت برای خدمت به مردم هیچ کوتاهی نکرده برای نمونه دهه فجر امسال با وجود تحریم های ظالمانه دشمن طرح های خوبی در استان همدان بهره برداری شد.

وی گفت: تحریم ها با هدف ناامید کردن مردم به عنوان پایه های اصلی نظام بوده اما ملت ایران با پی بردن به دسیسه‌های دشمن همواره آنها را خنثی کردند با این تفاسیر به طور حتم با حضور چهره های جدید در انتخابات و برنامه های خوب ارائه شده از سوی دولت، شاهد حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای خواهیم بود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان افزود: شمار رای دهندگان در برخی از شعب در انتخابات های گذشته بالا بوده بنابراین برای پیشگیری از تجمع و شیوع کرونا، شعب موجود در این مناطق افزایش یافته و در مجموع افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای استان همدان در انتخابات ۱۴۰۰ مدنظر است.

آزادبخت ادامه داد: طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی علوم پزشکی همدان عامل ۳۳ درصد ابتلا به کرونا تجمع و ۶۷ درصد مابقی حضور در دورهمی ها بوده است بنابراین به کاندیدا ها توصیه می‌شود برای پیشگیری از هر گونه تجمع و دورهمی از فضای مجازی و ظرفیت رسانه ها و نشریات برای تبلیغ استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت کشور به منظور جلوگیری از تجمع در محل های نامنویسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ شیوه های مختلفی از جمله ثبت نام از طریق استفاده از نرم افزار، رایانه، دفاتر پیشخوان و در نهایت حضور در فرمانداری را پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز