خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد:

سرمازدگی بیشترین خسارت مدیریت بحران قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۰۲۸

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بیشترین خسارت پرداختی از سوی این حوزه طی سال‌های گذشته مربوط به سرمازدگی محصولات کشاورزی در سطح استان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قدرت‌اله مهدیخانی اظهار کرد: متاسفانه سهل‌انگاری‌های برخی کشاورزان در بیمه کردن محصولات باعث شده است تا سالانه بخش اعظمی از بودجه‌های تخصیصی را در این راه هزینه کنیم تا جایی که در سال‌ ۹۷ یک هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان، در سال ۹۸ یک هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان و امسال نیز تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان و دامداران خسارت پرداخت شده است.

به گفته  مدیرکل مدیریت بحران استان، پرداخت این خسارات در حالی است که بودجه مدیریت بحران استان قزوین از سال گذشته تا امروز تنها ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

مهدیخانی ادامه داد: همچنین مدیریت بحران کشور سالانه ۲ هزار میلیارد تومان در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صورت متمرکز تخصیص می‌دهد اما با این وجود همه ساله به کشاورزان توصیه می‌کنیم تا محصولات خود را بیمه کنند.

وی با اشاره به تصویب قانون بیمه اجباری حوادث غیرمترقبه از سوی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: خوشبختانه این اقدام عملیاتی و به استان‌ها ابلاغ شده است و ما در انتظار آیین نامه اجرایی آن هستیم که به نظر می‌رسد تا اوایل سال آینده به مرحله اجرا برسد.

این مسئول یادآور شد: با توجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان قزوین مبنی بر ورود سامانه بارشی و توده هوای سرد به سطح منطقه طی روزهای آینده، به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود تا اقدامات لازم را برای حفظ و نگهداری محصولات و دام‌های خود به عمل آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز