خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور / برف و باران در راه است/ وزش باد شدید در استان‌های شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۹۲۲

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و آب و هوای استان ها، از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی گفت: امروز نوار شمالی و بعد از ظهر امروز هم در بخش‌هایی از غرب و زاگرس مرکزی بارش خفیفی دارند و سامانه بارشی از فردا از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که بارش برف و باران را در پی دارد. بعد از ظهر پنجشنبه شدت بارش‌ها در غرب کشور بیشتر می‌شود.

گودرزی گفت: علاوه بر مناطق غرب و شمال غربی در بخش‌هایی از دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر و دامنه‌های زاگرس مرکزی و همینطور بخش‌های مرکزی کشور تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند که بارش باران، گاهی وزش باد همراه رگبار و وزش باد شدید خواهد بود. در ارتفاعات هم در روز جمعه بر میزان شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد و هم بر گسترده فعالیت این سامانه که بجز جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور انتظار داریم که در بیشتر نقاط کشور بارش داشته باشند.

این کارشناس ادامه داد: از بعد از ظهر شنبه از میزان شدت بارش‌ها در نوار غربی کشور کم می‌شود فعالیت این سامانه به سمت سواحل خزر و بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور محدود می‌شود. اواخر وقت شنبه هم این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی گفت: روز یکشنبه برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار پیش بینی می شود. از فردا پنجشنبه با ورود این سامانه بخش‌هایی از شمال غرب و شرایط جوی را پیش بینی می‌کنیم. روز جمعه سرعت وزش باد در بیشتر مناطق کشور شدت می‌یابد که در شرق کشور سبب ریزش گردوخاک می‌شود و در بخش‌های کوهستانی سبب کولاک و برف خواهد شد و کاهش دید افقی را به همراه خواهد داشت. از روز پنجشنبه تا شنبه کاهش دما را در بیشتر مناطق کشور به دنبال خواهد داشت.

گودرزی پیش بینی کرد: از روز یکشنبه افزایش دما در بیشتر کشور و جوی پایدار در بیشتر مناطق خواهیم داشت. هوای امروز تهران حداکثر دما ۱۷ درجه بالای صفر خواهدشد فردا هم به ۸ درجه بالای صفر خواهد رسید همراه با وزش باد و آسمانی ابری را پیش بینی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز