خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان مطرح کرد:

تشریح روند ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۹۱۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تشریح روند ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: ثبت نام از ۲۰ اسفند آغاز و تا بیست و ششم ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمود قاسم نژاد با بیان اینکه انتخابات از منظر قانون اساسی، سیاسی و دینی و ملی اهمیت دارد، اظهار کرد: در فصول قانون اساسی بر حق مردم جهت شرکت در فرآیند تعیین سرنوشت خود تأکید شده و علاوه بر این شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه انتخابات تضمین کننده امنیت کشور است، افزود: فرآیند شروع انتخابات برای شوراهای شهر آغاز شده و از فردا ۲۰ تا ۲۶ اسفند ماه تمامی داوطلبان شورها می‌توانند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه طی یکسال اخیر و با شیوع کرونا سه روش الکترونیکی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است، گفت: نسخه موبایلی، نسخه رایانه‌ای و حضور مردم در دفاتر پیشخوان دولت سه روش ثبت نام داوطلبان انتخابات است و اگر ثبت نام افراد از این طرق میسر نشد می‌توانند به صورت حضوری نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

قاسم نژاد با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند از ساعت ۸ صبح فردا تا ۱۸ ثبت نام کنند، اضافه کرد: داوطلبان شورا باید طبق قانون تا امروز از مشاغل خود که اسامی آن در سایت انتخابات موجود است انصراف می‌دادند.

وی با تاکید بر اینکه همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و مدارک تحصیلی برای داوطلبان الزامی است، تصریح کرد: ایثارگران و جانبازان یک مقطع تحصیلی نسبت به سایر افراد تخفیف دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه رسیدگی به صلاحیت کاندیدا از طریق فرمانداری‌ها و تشکیل هیئت‌های مربوطه انجام می‌شود، افزود: این فرآیند به مدت ۲۹ روز در فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه مظاهر تخلفات در انتخابات شامل خرید و فروش رأی یا رأی دادن با شناسنامه جعلی و تقلبی است، ادامه داد: قانونگذار تبعاتی برای این تخلفات مشخص کرده است.

وی اضافه کرد: مرجع رسیدگی به تخلفات مراجع قضایی است و در صورت تخلف، مدارک مربوطه از فرمانداری هر شهرستان به شعبه مربوطه ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز