خبرگزاری کار ایران

رئیس منابع طبیعی نیشابور مطرح کرد:

۵۴ درصد مساحت شهرستان نیشابور قابلیت اجرای پروژه های آبخیزداری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۹۰۴

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: ۴۰۰ هزار هکتار معادل ۷۰ درصد مساحت این شهرستان عرصه‌های منابع طبیعی و تحت مدیریت این اداره است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سهرابی در مراسم آغاز بهره برداری از بند خاکی فاروب رومان نیشابور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ هکتار از زمین‌های ملی این شهرستان با همکاری دستگاه قضایی رفع تصرف شده است، افزود: در این ارتباط ۱۲۱ پرونده تخلف تشکیل شده که ۲۸ مورد آن مربوط به چرای غیرمجاز دام و ۶۶ پرونده نیز مربوط به تخریب و تصرف و ۲۷ پرونده مربوط به قطع، حمل و آتش سوزی است.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۲۷۵ هکتار عملیات کپه کاری با گیاهان دارویی انجام گرفته و ۱۱۸ هزار هکتار از زمین‌های ملی نیشابور در طرح کاداستر تبدیل سند و تثبیت مالکیت شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: در حال حاضر ۶ بند خاکی در این شهرستان وجود دارد که قابلیت ذخیره ۷۵۶ هزار مترمکعب آب را دارد و برای احداث و تکمیل چهار بند خاکی و سنگی ملاتی نیز ۴۸ میلیارد ریال مورد نیاز است.

سهرابی افزود: این اداره در مجموع با ۱۶ نفر مسئولیت نظارت و اجرای پروژه ها و تکالیف سازمانی خود در زمین‌های ملی نیشابور به وسعت ۴۰۰ هزار هکتار را برعهده دارد که با این تعداد نیرو کار بسیار مشکلی است.

 وی تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۳۰ هکتار به طرحهای هادی بنیاد مسکن در راستای ماده چهار قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن روستایی تخصیص داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور اعلام کرد: این شهرستان دارای ۱۰۰ هزار و ۸۰۰ هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی است که مساحتی بالغ بر ۱۶۹ هزار هکتار را تحت تاثیر خود قرار داده که ایجاد و وجود ۱۵ هزار و ۸۸ هکتار جنگل دست کاشت تاغ نقش بسزایی در کنترل کانون‌های فرسایش بادی و جلوگیری از ریزگرد و حرکت شن های روان در منطقه داشته است و باید مورد حمایت بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز