خبرگزاری کار ایران

فرماندار اصفهان خبر داد:

برگزاری انتخابات الکترونیک در کلانشهر اصفهان/ کاهش محدودیت تردد در زمان انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۶۷۱

فرماندار اصفهان گفت: احتمالا فقط در کلانشهر اصفهان انتخابات تمام الکترونیک برگزار خواهد شد که این اتفاق طی توافق با هیات مرکزی نظارت و ستاد انتخابات کشور انجام می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین سیستانی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر را در پیش داریم که فرآیندی تعیین کننده و مشروعیت بخش برای کشور و نظام است و از طریق آن شهروندان سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را انتخاب می‌کنند.

وی یادآور شد: فرآیند انتخابات بر اساس دستور وزیر کشور در ۱۸ اسفندماه آغاز می شود و پس از آن ثبت نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفندماه به مدت یک هفته خواهد بود.

سیستانی تاکید کرد: همزمان با این فرآیند هیات اجرایی نظارت بر انتخابات تشکیل خواهد شد که بر اساس قانون فرماندار باید ۳۰ نفر از معتمدان شهرستان را به اعضای هیات نظارت شهرستان معرفی کرده و نهایتا پس از تایید جلسه ای به ریاست خود و هیات ۳۰ نفره معتمدان و با حضور مسئول اداره ثبت احوال و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان برگزار کرده و روند اجرایی انتخابات را معین کند.

سیستانی تصریح کرد: از افراد نخبه، صاحب نظر، متعهد و کسانی که علاقمند خدمت به مردم هستند و از صلاحیت و توانایی کافی برخوردارند دعوت می‌کنم به عنوان کاندیدای شورای شهر در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

فرماندار اصفهان گفت: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدت ۷ روز ادامه می یابد.

سیستانی تصریح کرد: داوطلبان می توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور ثبت نام خود را برای حضور در انتخابات انجام و یا با مراجعه به دفاتر پیش خوان دولت ثبت نام خود را انجام داده و جهت دریافت کد رهگیری و نهایی کردن آن به فرمانداری مراجعه کنند.

وی تاکید کرد» داوطلبان می توانند برای ثبت نام مانند گذشته به فرمانداری ها نیز مراجعه کنند، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا وزارت کشور ظرفیت ثبت نام آنلاین را هم فراهم کرده است.

سیستانی تاکید کرد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی داوطلبان با استفاده از روش‌های غیر حضوری در انتخابات ثبت نام و در نهایت با مراجعه به فرمانداری مدارک خود را تطبیق دهند.

 به گفته فرماندار اصفهان انتخاب شوندگان باید شرایط تابعیت جمهوری اسلامی، داشتن حداقل سن ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام به اسلام و یا در اقلیت های دینی به اصول دینی خود، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار و مدرک دیپلم برای شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار را داشته باشند.

سیستانی افزود: در کلانشهر و شهرستان اصفهان حدود هزار شعبه اخذ رأی داریم که به دلیل شرایط کرونایی احتمالا شعب بیش از هزار نفر را به دو شعبه تقسیم می کنیم و به همین دلیل ۲۰ درصد افزایش تعداد شعب اخذ رأی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ۲۰ ستاد انتخاباتی پیش بینی شده که شعب اخذ رای را مدیریت می کنند تصریح کرد: برای برگزاری یک امر مهم مانند انتخابات که نقش مهمی در روند اجرایی کشور دارد ستاد کرونا تصمیم گیری می‌کند.

فرماندار اصفهان در ارتباط با برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در کلانشهر اصفهان گفت بحث الکترونیکی بودن انتخابات هم مطرح است که احتمالا فقط در کلانشهر اصفهان انتخابات تمام الکترونیک برگزار خواهد شد که این اتفاق طی توافق با هیات مرکزی نظارت و ستاد انتخابات کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه همه شعب در استان اصفهان در شرایط برگزاری انتخابات دارای پهنای باند مناسب هستند، افزود: دستگاه‌ها بحث تکمیل نیازمندی‌های فیبر نوری را در دستورکار دارند و در شرایط لازم پهنای باند افزایش خواهد داشت.

فرماندار اصفهان در ارتباط با محدودیت ها در زمان تبلیغات گفت: ممنوعیت ترددها احتمالا به حداقل خواهد رسید و به این دلیل که شرایط می تواند روند انتخابات را آهسته کند و احتمال افرایش زمان رای گیری وجود دارد که استانداران می توانند تصمیم گیری کنند و یا برای کل کشور تصمیم گیری خواهد شد.

سیستانی در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری شرایط متفاوتی با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا دارد در فروردین ماه زمانی برای ثبت نام افراد در شورای اسلامی روستاها مشخص شده است و ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری هم در مرکز کشور برگزار می شود.

 شهرستان اصفهان حدود ۱۸۰ روستا و ۴ شهر دارد که براساس شرایط جمعیتی شهر اصفهان دارای ۱۳ عضو اصلی و ۸ عضو علی‌البدل، شهر بهارستان دارای ۷ عضو رسمی و ۵ عضو علی البدل، شورای شهرهای زیار، قهجاورستان، کوهپایه، سجری، ورزنه، نیک‌آباد، نصرآباد، حسن آباد جرقویه، تودشک، هرند، محمدآباد دارای پنج عضو اصلی و سه عضو علی البدل خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز