خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی قزوین مطرح کرد:

حل آسیب‌های اجتماعی با اجرای دقیق سند تحول قضایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۶۴۳

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با اجرای دقیق سند تحول قضایی که به تازگی از سوی قوه قضائیه ابلاغ شده بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی مرتفع می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با جرایم خاص استان، اظهار کرد: به رغم اطلاع رسانی که درباره این سند در کل کشور صورت گرفته است هنوز جا دارد که این سند بیشتر تببین شود و اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی لازم درباره آن صورت گیرد چون با اجرای دقیق آن بسیاری از مشکلات و مسایل اجتماعی حل می شود.

دادستان قزوین با بیان اینکه در این سند، هفت ماموریت برای دستگاه قضایی پیش بینی شده است، افزود: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی به وظایف دستگاه قضایی اشاره و در این سند هم ماموریت های جدیدی با نگاه بر گام دوم انقلاب تعریف شده است.

قاسمی یادآور شد: این سند صرفا مقید یا مربوط به خود قوه قضاییه نیست و به سازمان ها و ادارات دیگر نیز اشاره کرده و ارتباط دوباره با مردم برقرار کرده است.

وی ادامه داد: به قطع، توفیق ما در اجرای این سند بدون مشارکت مردم و حرکت فراقوه ای امکان‌پذیر نخواهد بود.

مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: رویکرد این سند، مردم محور است و ما باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی از سمن‌ها و ظرفیت های فردی در زمینه نظارت و اجرا اقدام کنیم تا ماموریت های اشاره شده در سند به مرحله اجرا برسند.

دادستان قزوین عنوان کرد: از بارزترین نمونه ها در سند تحول قوه قضاییه بحث پیشگیری از وقوع جرم است، تا بتوانیم از وقوع جرم و آسیب پیشگیری کنیم و این سند می تواند ما را در پیشگیری کمک کند.

قاسمی در پایان اضافه کرد: هفت کارگروه برای این سند در استان تشکیل شده است و دستگاه ها باید هرچه سریعتر نمایندگان خود را برای این کارگروه معرفی کنند تا برای اجرای ماموریت سازمانی خود گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز