خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در گفتگو با سفیر ایران در ایتالیا:

شرایط همکاری اقتصادی میان اصفهان و "توسکانی" ایتالیا فراهم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۶۳۷

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا گفت: فلورانس و اصفهان به عنوان دو شهر برجسته ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط دو کشور ایران و ایتالیا دارند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت اله نوروزی در گفت و گوی آنلاین با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا با اشاره به اجرای طرح شهروند دیپلمات از سوی شهرداری اصفهان گفت: در نظر داریم با اجرای این طرح، هر اصفهانی خارج از کشور برای بهبود کیفیت زندگی و سطح خدمات به مردم تجربیات خود را به مدیریت شهری اصفهان انتقال دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان پروژه های مترو، حلقه چهارم ترافیکی و سالن اجلاس سران در حال اجراست که یک شهر جهانی به آن نیاز دارد، افزود: با فعالان صنعت گردشگری، سرمایه گذاران و ... آماده گفت وگو برای واگذاری بهره برداری سالن اجلاس سران هستیم تا محلی برای برگزاری اجلاس های بین المللی باشد.

وی به ابراز علاقه شهردار فلورانس شهر خواهرخوانده اصفهان برای سفر به اصفهان اشاره و تصریح کرد: اصفهان و فلورانس سنخیت های زیادی با هم دارند. 

زمینه همکاری اقتصادی میان اصفهان و "توسکانی" ایتالیا فراهم است

در ادامه این گفت و گو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا با اشاره به اینکه یکی از دستورکارهای ما استفاده از ظرفیت دیپلماسی شهری است، اظهار کرد: پیمان خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس به بیش از 22 سال قبل بازمیگردد که به همین دلیل انتظار می رود روابط دو شهر، تقویت شود.  

حمید بیات ادامه داد: فلورانس و اصفهان به عنوان دو شهر برجسته ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط دو کشور ایران و ایتالیا دارند؛ اصفهان به عنوان قطب گردشگری و صنعت در ایران شناخته می شود و جزو استان هایی است که در محل توسعه و توجه قرار گرفته است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا بیان کرد: شهر فلورانس و استان توسکانی هم با همین ویژگی ها دارای پتانسیل گردشگری، صنعتی و خدمات و قطب مد است. 

بیات افزود: شهردار فلورانس درآمد سرانه حاصل از گردشگری را 15 درصد عنوان کرد و خواستار برقراری روابط اقتصادی در حوزه مکانیک و تجهیزات مرتبط بین شهرهای اصفهان و فلورانس است که باید چارچوب مناسب برای این نوع همکاری ها ایجاد شود.   

وی ادامه داد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا آمادگی دارد تا هر کمکی در راستای استفاده از توان دو شهر برای تقویت خواهرخواندگی ارائه دهد.    

بیات با اشاره به حمایت سفارت ایتالیا برای اطلاع رسانی در خصوص طرح شهروند دیپلمات گفت: همه ایرانیان اصفهان را شهر خود می دانند و تمایل دارند در کنار همشهریان اصفهانی شما به این شهر توجه کنند.

وی افزود: یکی از قطب های مهم در ایتالیا دانشگاه هاست که دانشگاه هنر فلورانس با هفت قرن قدمت می تواند زمینه تبادل دانشجو بین ایتالیا و ایران به شمار آید چراکه اغلب ایرانی های محصل در این دانشگاه در رشته های هنری تحصیل می کنند.      

در ادامه گفتگوهای آنلاین و مجازی شهردار اصفهان با سفرای ایران در کشورهای مختلف، شهردار اصفهان و سفیر ایران در ایتالیا، به صورت آنلاین پیرامون زمینه های مشترک همکاری بین اصفهان و شهرهای ایتالیا به خصوص فلورانس به عنوان خواهرخوانده اصفهان تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز