خبرگزاری کار ایران

سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان خبرداد:

زنجان مقام نخست توسعه آموزش‌های همگانی خانه‌های هلال را بدست آورد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۴۵۹

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر استان زنجان با تلاش و برنامه ریزی های منسجم، مقام نخست توسعه آموزش های همگانی خانه‌های هلال در سطح کشور را بدست آورد.

به گزارش ایلنا از زنجان، سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: در مناطق شهری و روستایی استان زنجان برای گسترش کمی و کیفی خانه های هلال در تلاش هستیم تا بتوانیم به حوادث و ارتقای فعالیت های داوطلبی بشر دوستانه پاسخگویی مناسبی داشته باشیم.

سید قاسم موسوی با بیان اینکه خانه هلال شعبه‌ای کوچک از هلال احمر استان در سطح شهرها و روستاهاست، یادآوری کرد: این مراکز نقش بسیار محوری و مهمی در مدیریت بحران دارند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، یکی از اهداف خانه های هلال را گسترش آموزش های همگانی و کمک های اولیه در سطح جامعه بیان کرد.

به گفته موسوی، ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در برابر سوانح و فعالیت های بشر دوستانه، افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری و توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت های اجتماعی از دیگر اهداف فعالیت خانه های هلال در استان زنجان است.

وی ادامه داد: از ابتدای مرداد ماه امسال که آموزش توسط مربیان هلال احمر استان زنجان در خانه های هلال محلات، مناطق شهری و روستایی آغاز شده تاکنون بیش از سه هزار نفر در رده سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از آموزش های همگانی و کمک های اولیه بهره مند شده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان تعداد خانه های هلال استان را 162 مورد برشمرد و  گفت: تاکنون 260 دوره در این خانه ها برگزار شده است.

موسوی با تاکید براینکه توسعه کمی و کیفی خانه های هلال به عنوان یک راهبرد مهم و اولویت دار است، خاطرنشان کرد: با تلاش نیروهای هلال احمر استان زنجان توانستیم در توسعه آموزش های همگانی در سطح کشور مقام نخست را در بین سایر استان ها بدست آوریم.

وی یادآوری کرد: در این خصوص از سوی دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مورد تقدیر قرار گرفته ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز