خبرگزاری کار ایران

کارشناس اداره کل هواشناسی استان:

ورود سامانه بارشی از اواخر هفته/ هوای قزوین بارانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۴۵۲

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از اواخر این هفته بارش و برف و باران در استان قزوین پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی آخوندی اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، اواخر هفته جاری شاهد ورود سامانه بارشی جدید به سطح منطقه خواهیم بود که این سیستم باعث بارش باران برای پاره ای از مناطق در روز پنجشنبه و برای روز جمعه نیز بارش برف را در اکثر مناطق استان شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان با اشاره به کاهش محسوس دما تا ۱۵ درجه سانتیگراد برای روزهای پنجشنبه و جمعه، بیان کرد: پدیده غالب جوی استان طی روزهای یاد شده، وزش بادهای شدید غربی در بخش‌های غربی، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در سفرهای درون و برون شهری، قطع ارتباط راه‌های روستایی و کوهستانی و در نهایت خسارت ناشی از سرما زدگی در حوزه کشاورزی خواهد بود.

به گفته آخوندی، در روزهای آینده اطلاعات بیشتری از این سامانه بارشی ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته قزوین با ۲ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و بیشینه دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است. 

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز