خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد شهید استان خبر داد:

واگذاری شش هزار واحد مسکونی به ایثارگران واجد شرایط خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۴۴۰

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی از واگذاری شش هزار واحد مسکونی به ایثارگران واجد شرایط در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسین معصومی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تاخیر افتادن کنگره ملی ۱۷ هزار شهید استان که قرار بود سال آینده برگزار شود، افزود: برگزاری این کنگره ملی در سال ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا متوقف و مقرر شد این رویداد مهم در سال ۱۴۰۱ برگزار شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمع آوری اسناد مربوط به شهدا و تاریخ شفاهی را در قالب این کنگره ملی دنبال می‌کنیم و برنامه دیدار با خانواده معظم شهدا به عنوان یکی از برنامه‌های این رویداد بزرگ در حال انجام است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار شهید، جانباز و آزاده زن در کشور اشاره کرد و گفت: این کنگره ملی در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد و از هفت ایثارگر از میان ۱۷۹ شهید، جانباز و آزاده زن استان تجلیل می شود.

وی افزود: امسال از روز ۲۲ اسفند روز شهید تا ۲۸ اسفند همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز "کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز" به صورت وبیناری در خراسان رضوی برگزار و تعدادی از خانواده شهدای استان نیز در این مراسم تجلیل می شوند.

حجت الاسلام معصومی ادامه داد: یک کارخانه صنایع غذایی تولید کنسرو که مدت ۱۷ سال تعطیل بود نیز به مناسبت گرامیداشت روز شهید به چرخه تولید بازمی‌گردد.

حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه مطالبه گری رسانه ها موجب شد، واگذاری مسکن به ایثارگران تسریع یابد، ادامه داد: پنج هزار مسکن ایثارگران و سه هزار شغل ویژه فرزندان شهدا و ایثارگران طی تفاهم نامه رئیس عالی بنیاد با استاندار خراسان رضوی منعقد شده است که علاوه بر آن یک هزار واحد مسکونی با پیگیری بنیاد خراسان رضوی، در مجموع شش هزار واحد مسکونی به ایثارگران واجد شرایط واگذار می شود.

وی گفت: تاکنون از فعالان حوزه سلامت که به پرونده شهادت آنان در تهران رسیدگی شده، ۱۰ نفر حکم شهید دریافت کرده اند، بر این اساس بخشی از خدماتی که به خانواده شهدای دفاع مقدس تعلق می‌گیرد به خانواده این شهدای گرانقدر نیز ارائه خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در باره تامین داروهای ایثارگران دارای بیماری خاص نیز افزود: داروهای این قشر از بیماران با هماهنگی دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد در چهار داروخانه این شهر و داروخانه های منتخب در شهرستانها توزیع می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز