خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

ورود سامانه بارشی به کشور / کاهش محسوس دما در اغلب استان‌ها / وزش باد شدید در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۴۱۶

کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی و آب و هوایی استان های کشور را تشریح کرد و از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز مناطقی از سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی شاهد بارش باران خواهند بود. فردا علاوه بر این مناطق انتظار داریم در بعضی مناطق غرب کشور هم بارش خفیف و پراکنده داشته باشیم.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه از سمت شمال غرب سامانه بارشی فعالی وارد کشورمان می‌شود که ابتدا مناطق شمال غرب و برخی از نقاط غرب کشور سواحل دریای خزر دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج شمال شرق کشور از این بارش‌ها بهره مند می‌شوند.

رفیعی افزود: روز جمعه با توجه به تقویت فعالیت این سامانه بارشی در کل کشور به جز جنوب شرق و جنوب کشور بارش خواهیم داشت. روز شنبه این بارش‌ها محدود می‌شود به سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور و برخی از مناطق شرق کشورمان که در اواخر وقت روز شنبه این سامانه بارشی از مرز‌های شمال شرق کشورمان خارج خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: از نظر شرایط دمایی هم از روز پنجشنبه تا روز شنبه در بیشتر مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی کاهش محسوس دما را خواهیم داشت. این کاهش دما حدودا بین هشت تا دوازده درجه سانتیگراد خواهد بود. برای استان سیستان و بلوچستان هم روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه و جنوب غرب روز‌های پنجشنبه و جمعه پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود که گاهی با گرد و خاک همراه خواهد شد.

رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت اظهار کرد: تهران امروز از نظر شرایط جوی کمی تا قسمتی ابری خواهد بود. همچنین وزش باد خواهد داشت که گاهی این وزش شدید خواهد بود. حداکثر دما در تهران امروز هفده درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود و حداقل دما فردا هفت درجه بالای صفر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز