خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد:

حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی عامل مهم انتشار کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۲۸۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور مردم در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی و مراکز خرید و پُرتردد را موجب‌افزایش و انتشار این‌بیماری عنوان کرد و ادامه داد: برای کنترل و مدیریت بحران نیاز به مشارکت عمومی بوده و نقش تاثیرگذار مردم در این بحران بیش از پیش ضروری است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرزاد لطفی در دویست و هفتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ گفت: در کنار برگزاری نشست های روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا طی یک سالی که گذشت، برگزاری نشست های مشترک در حوزه های مختلف دانشگاه با هدف شناسایی، رفع چالش و بررسی روند خدمت رسانی به مراجعان در استان، از اولویت های مسئولان دانشگاه و با هدف کاهش آسیب های احتمالی و پیشگیری از مواجهه با برخی مشکلات بوده است.

 وی ضمن قدردانی از تلاش کارکنان اورژانس استان به ویژه در خدمت رسانی به مردم در این بحران، تلاش های آنان را نیز در افزایش رضایتمندی عمومی، به ویژه در ایام قرنطینه، تاثیرگذار خواند.

لطفی همچنین از مردم خواست تا از مسافرت در این بحران به ویژه سفر به مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز در کشور خودداری کنند.

لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت و تاکید کرد: در راستای شناسایی بیشتر مبتلایان، باید نمونه گیری ها در استان افزایش یابد. 

روند انجام واکسناسیون کارکنان درگیر با کرونا در شهرستان های استان، از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی رئیس دانشگاه بررسی شد.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه دیگر عضو این نشست بود که در مورد اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و اجرای واکسناسیون در سطح استان فارس، گزارشی ارایه داد.

اورنگ ایلامی معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان‌های استان توضیحاتی ارایه داد.

علیرضا میراحمدی زاده رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی در دانشگاه نیز در این نشست به بیان گزارشی در رابطه با وضعیت کروناویروس در شهرستان های استان فارس پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز