خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان خبر داد:

شناسایی ۷۷ بیمار جدید کرونایی در گیلان/تعداد بستری ها افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۱۹۰

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به شناسایی ۷۷ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته، گفت: در مقایسه با روز گذشته تعداد مجموع بستری های کرونایی افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از رشت،حسن رخ‌شاد با اشاره به آخرین وضعیت استان گیلان از نظر کرونا، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۷۷ بیمار جدید نیازمند به درمان‌های بیشتر در مراکز درمانی استان گیلان بستری شدند.

وی افزود: با اضافه شدن این بیماران مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان به ۳۱۳ نفر رسید.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در مقایسه با روز گذشته ۲۴ نفر به بیماران بستری در مراکز درمانی استان اضافه شده است، تأکید کرد: همچنان رعایت دستور العمل ها، استفاده از ماسک، عدم حضور در دورهمی و مهمانی‌ها مهم‌ترین راهکار برای کنترل و پیشگیری از انتقال این ویروس است.

وی با بیان اینکه از مجموع بیماران کرونایی حال ۷۱ بیمار بد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: شلوغی بازارها و حضور شهروندان برای خرید ایام عید یکی از دغدغه‌های ما در این روزها است.

رخ‌شاد با تأکید بر اینکه عادی انگاری نسبت به کرونا این فرصت را برای شیوع و انتقال بیشتر این ویروس فراهم می‌کند، گفت: شهروندان باید توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی همچنین به روند واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در استان گیلان همزمان با کشور اشاره و اظهار کرد: از امروز واکسیناسیون هزار و ۱۰۰ سالمند و معلول گیلانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند آغاز خواهد شد.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان ادامه داد: ۲۲۵ نفر از کادر مراقبت این سالمندان نیز در نخستین مرحله واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

رخ‌ شاد افزود: دومین مرحله واکسیناسیون این افراد ۲۸ روز دیگر انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز