خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان:

53 مرکز خدماتی بهزیستی در قزوین افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۱۶۱

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: امروز در مراسمی با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس 53 مرکز خدماتی بهزیستی (مثبت زندگی) در استان قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی در مراسم افتتاح 53 مرکز خدماتی بهزیستی قزوین که با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس در اداره کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: به استناد بند 4 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، الگوی تاسیس مراکز غیردولتی تحت عنوان مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) در پهنه‌بندی مناسب و متناسب با پراکندگی جغرافیایی و سکونتگاه‌های گروه های هدف تحت پوشش برنامه ریزی شده که در استان قزوین امروز 53 مرکز افتتاح شد.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص نحوه ارائه خدمات مثبت زندگی بیان کرد: این مراکز به توزیع عادلانه خدمات به شیوه نوین می پردازد و زمینه فعالیت این مراکز در حوزه اجتماعی است که خدمات سطح اول بهزیستی را به صورت رایگان از پنجره واحد در اختیار جامعه هدف سازمان قرار می دهد.

وارثی هدف از تشکیل و راه اندازی مراکز مثبت زندگی را دسترسی  بیشتر  و آسان تر جامعه هدف به خدمات سازمان بهزیستی دانست و افزود: این مراکز با روش های مشخص و با مشارکت مردم نسبت به شناسایی ظرفیت ها، توانمندی ها، و نقاط قوت منطقه اقدام و با مشارکت خود مردم برای آنها برنامه ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: موقیعت مکانی مراکز مثبت زندگی بر حسب توزیع جغرافیایی جمعیت هدف، پس از آمایش انجام شده در محلات شهری و روستایی تعیین می شود و هر مرکز به خانوارهای مستمری بگیر بهزیستی سرکشی و رسیدگی می کنند و در جریان مشکلات این اقشار قرار گرفته و به سازمان انتقال می دهند.

به گفته این مسئول، خدماتی از جمله اجرای برنامه های آگاه سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پیشگیری از معلولیت ها و اجرای برنامه های غربالگری بینایی- شنوایی، اوتیسم و پیشگیری از طلاق در راستای تحکیم بنیان خانواده برای زوج هایی که در سال های اولیه زندگی مشترک هستند، به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی استان در پایان یادآور شد: همچنین یکی از مهم ترین دستاوردهای مراکز مثبت زندگی با توجه به حضور مراکز در محلات و در زیست بوم خانواده ها، اختصاص پرونده و شناسه واحد خدمات به گروه‌های هدف است که می تواند اثر قابل ملاحظه ای را برای برنامه ریزی و طراحی خدمات خانواده محور در رویکردهای پیشگیرانه، توانمد سازی و مداخله ای داشته باشد که تاثیر به سزایی را در کاهش معلولیت ها و آسیب های اجتماعی شاهد خواهیم بود.

  امروز در سراسر کشور 2400 مرکز مثبت زندگی با اشتغالزایی 11 هزار نفر افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز