خبرگزاری کار ایران

به صورت ویدئو کنفرانسی انجام شد؛

افتتاح 81 مرکز مثبت زندگی بهزیستی در گیلان توسط رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۱۵۹

81 مرکز مثبت زندگی بهزیستی استان گیلان از طریق ارتباط تصویری، توسط رئیس جمهوری و با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از  رشت، از طریق ارتباط تصویری با حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان، 81 مرکز مثبت زندگی استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مراکز در 50 منطقه شهری و 31 منطقه روستایی و حاشیه ای استان واقع شده که برای ارائه خدمت به گروه های هدف؛ 33 هزار و 193 پرونده میان آنها توزیع شده است.

با افتتاح این مراکز برای 325 نفر از دانش آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شغل ایجاد شده است.

مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی؛ مرکزی غیردولتی‌ست که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‌نماید که به عنوان مرکز مثبت زندگی تعریف شده است.

با تأسیس این مراکز به عنوان بهزیستی‌های کوچک، خدمات ۲۲ گانه بهزیستی به صورت رایگان به گروه‌های هدف تحت پوشش سازمان و بر اساس مکان و موقعیت گروه‌های هدف ارائه می شود.

در راه‌اندازی این مراکز به محورهای مختلفی همچون مشارکت مردمی، محله محوری، تسهیل دسترسی، خانواده محوری، مددکار محوری، توجه به دولت الکترونیک، ارتقای سلامت اجتماعی و اجرای طرح‌های غربالگری و مشاوره ژنتیک توجه ویژه شده است.

افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‌ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، توزیع عادلانه و ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات، افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی گری دولت، فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی، امکان طراحی برنامه‌های جدید برای رفع نیازهای روز جامعه هدف، کاهش بهای تمام شده ارائه خدمات، تسریع گسترش برنامه‌‌های استاندارد ارائه خدمات از طریق شبکه مراکز از اهداف ایجاد مراکز مثبت زندگی عنوان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز