خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه :

ازدحام مردم در روز‌های پایانی سال نگران کننده است/ احتمال بروز پیک جدید کرونا در فروردین

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۱۲۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابراز نگرانی از شلوغی بازار و ازدحام مردم در روز‌های پایانی سال گفت: مردم باید رعایت فاصله گذاری فیزیکی را جدی بگیرند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست ستاد دانشگاهی کرونا اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا آرامستان‌های استان در جمعه غریبان و پنجشنبه و جمعه آخر سال تعطیل خواهد بود، همچنین باید در خصوص چهارشنبه سوری نظارت‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: احتمال اینکه در ایام نوروز مسافرت به استان کرمانشاه افزایش یابد دور از انتظار نیست به همین دلیل ممکن است با پیک جدید بیماری در پایان فروردین مواجه شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های رسیده شست و شوی دست‌ها و زدن ماسک در استان تاحدود زیادی توسط مردم رعایت می‌شود، اما رعایت فاصله گذاری فیزیکی بسیار کاهش یافته است و این مسئله به طور قطع زمینه را برای شیوع بیشتر بیماری ایجاد می‌کند.

مرادی خاطرنشان کرد: باید تلاش و نظارت لازم برای رعایت پروتکل‌ها و اجرای کامل آن در استان صورت گیرد، علاوه بر این در حال حاضر بیماریابی بسیار اهمیت دارد و افزایش شناسایی موارد مثبت سرپایی و قرنطینه افراد مبتلا نقش قابل توجهی را در کنترل کرونا خواهد داشت.

وی یاداور شد: پرسنل بیمارستان‌ها و کادر بهداشت و درمان دانشگاه از زمان شیوع کرونا در راستای مقابله با این بیماری زحمات بسیاری متحمل شدند و تمام تلاش ما بر این است که رضایت مندی پرسنل همواره مد نظر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهارداشت: با توجه به اینکه ازدحام در بیمارستان‌ها در ساعات ملاقات موجب ایجاد اختلال در فعالیت پرسنل خواهد شد و در راستای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا پایان تعطیلات نوروز، عیادت از بیماران در ساعات ملاقات در تمام بیمارستان‌های استان ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز