خبرگزاری کار ایران

در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور؛

۳۷ مرکز خدمات بهزیستی در خراسان جنوبی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۰۳۲

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: ۳۷ مرکز خدمات بهزیستی در ارتباط با ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور در قالب آئین افتتاح ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی کشور در استان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، علی عرب نژاد گفت: بهزیستی در راستای اجرای فرایند دولت الکترونیک و توجه به خواست مددجویان و افراد خدمت گیرنده از بهزیستی اقدام به تاسیس مراکز مثبت زندگی برای تقویت رویکرد خانواده محور کرده و در واقع بهزیستی‌های کوچک را به داخل محلات برده است.

عرب نژاد افزود: ۳۷ مرکز مثبت زندگی با واگذاری ۱۴ هزار و ۷۷۵ پرونده (خانوار) برای تعداد ۳۹ هزار و ۷۳۴ نفر از مستمری بگیران بهزیستی آغاز به کار کرد. 

به گفته وی مراکز " مثبت زندگی" برای سهولت دریافت خدمات مددجویان شهری و روستایی ایجاد شده که این مراکز ۲۲ خدمت مورد نیاز مددجویان را به نزدیکترین محدوده محل زندگی آنها برده و چرخه خدمات‌رسانی و مددکاری پرونده مددجویان را الکترونیکی کرده است.

وی گفت: بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۰۰ تا ۵۰۰ خانوار زیر پوشش یک مرکز قرار می‌گیرند و نحوه فعالیت مراکز بر محور مددکاری اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهند بود.

عرب نژاد افزود: افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات تنها به یک مرکز با دسترسی‌پذیری آسان مراجعه خواهند کرد و سهولت در تردد و نزدیکی به محل زندگی مددجو از مزایای این مراکز است.

۱۹ درصد خانوار‌های استان به تعداد ۴۲ هزار و ۴۴۸ خانوار زیرپوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۷ هزارو ۷۵۳ خانوار معادل ۴۱ درصد مستمری بگیر بوده و ۵۹ درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز