خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان :

کاهش 60 میلیون متر مکعبی ذخیره آب سد سفید رود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۹۷۸

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به ذخیره ۹۲۴ میلیون متر مکعبی آب در سد سفیدرود، گفت: در حال حاضر نگران کاهش ره آورد آب در سد سفیدرود و پوشش کم برفی در سطح استان هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید خرمی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره پشت سد سفیدرود، اظهار کرد: میزان ذخیره پشت سد سپیدرود امروز ۹۲۴ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود ۶۰ میلیون مترمکعب کمتر است، افزود: متوسط ورودی هم اکنون ۷۱ متر مکعب بر ثانیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۱۰ متر مکعب بر ثانیه تقریباً یک سوم شده و اندکی نگران کننده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان عدم پوشش برفی مناسب سطح استان و حوضه آبریز در سد سفیدرود را از دلایل این موضوع عنوان کرد و ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته شاهد پوشش برفی کمتر در سطح استان و حوضه آبریز سد سفیدرود هستیم که سبب شده تا نگرانی‌هایی برای آورده‌ای بهار و تابستان داشته باشیم.

وی با اشاره به انجام لایروبی انهار در استان گیلان، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و عملیات‌ها از روزهای منتهی به نوروز آغاز خواهد شد.

خرمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰۰ کیلومتر از انهار لایروبی شود، افزود: در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر از انهار یک و دو لایروبی شده و مابقی نیز پیمانکاران تعیین شده بر اساس اولویت‌ها اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز