خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:‌

دستگیری عروس یاسوجی به جرم انتشار تصاویر خصوصی خانواده همسر

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۹۳۶

رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه ‌و بویراحمد از دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، روح الله شهبازی‌پور در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر انتشار تصاویر خانوادگی و شخصی وی در شبکه‌های اجتماعی و نیز ارسال مطالب توهین‌ و تهدید آمیز از طرف فردی ناشناس در فضای آنلاین بر علیه وی، موضوع در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس مشخص شد که فردی ناشناس با شماره‌های مختلف در شبکه‌ اجتماعی واتساپ تصاویر خصوصی شاکیه را برای دوست و آشنایان ارسال کرده است که این کار باعث بی‌آبرویی و هتک حیثیت وی و موجب نگرانی شاکیه شده بود که در نهایت با انجام شگردهای خاص پلیس پلیس، متهم که عروس خانواده شاکیه بود، مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی هشدار داد: متاسفانه اعتماد در فضای مجازی به افراد یکی از مهمترین مشکلاتی است که جامعه با آن روبروست لذا می‌بایست که افراد در فضای مجازی نسبت به اسناد و تصاویر شخصی که در اختیار دیگران قرار می‌دهند حساسیت بیشتری به خرج دهند و حتی المقدور تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را به اشتراک نگذارند.

سرهنگ شهبازی‌پور یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز