خبرگزاری کار ایران

ناظر شورای شهر شیراز در منطقه سه:

منطقه سه شهرداری شیراز به کارگاهی عمرانی بدل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۸۳۸

ناظر شورای شهر شیراز در منطقه سه با انتقاد از برخی تخریب‌ها علیه شورا و شهرداری شیراز گفت: شورا و شهرداری شیراز با نگاه انسان‌محور برگرفته از قرآن کریم، در شرایطی سخت نقاط مختلف این شهر را به کارگاه‌های عمرانی بدل کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، سعید نظری عنوان کرد: وقتی از شهر انسان‌محور سخن می‌گوییم، منظور بهره‌برداری از سه پروژه انسان‌دوستانه‌ای است که امروز در یکی از مناطق کمتر برخوردار شیراز رقم می‌خورد.

سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه برآنیم شهر انسان‌محور را استقرار دهیم، ابراز داشت: این مفهوم برگرفته از آیات قرآنی است و با نگاهی به کتاب آسمانی در می‌یابیم که شهر با واژگان قریه، بلد و مدینه نام برده می‌شود.

علت نامگذاری خورشید کلاه

نظری در معرفی بانو خورشیدکلاه و علت نامگذاری این پارک گفت: او قرآن‌نویس ممتازی بود که آثار گرانمایه‌ای با عنوان ذخایر فرهنگی و اسلامی از وی به جا مانده است؛ همچنین زمین بیمارستان شهید فقیهی یا بیمارستان سعدی اولین بار توسط ایشان اهدا شد یا اولین مدرسه مدرن شهر در این شهر توسط وی بنا شد؛ جز این‌ها باید از خیریه‌هایی یاد کرد که او بنیان نهاده است.

وی با تاکید بر ضرورت مطالعه بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجمع خیرین سلامت استان فارس، عنوان کرد: با توجه به اینکه رهبری از خیران تجلیل کرده‌اند، مردم قدردان شیراز در مقابل این نام‌ها نه‌تنها موضع نمی‌گیرند بله به این نام‌ها افتخار می‌کنند.

نظری با اشاره به اینکه باید قضاوت عجولانه را درباره ارائه خدمات به مردم کنار گذاشت، عنوان کرد: امروز منطقه سه شهرداری شیراز به کارگاهی عمرانی بدل شده و در ۶ ماه گذشته دست‌کم سه بار، شهردار و رئیس شورای شهر از منطقه زیباشهر بازدید کرده‌اند؛ درحالیکه زمانی کسی حاضر نبود در این ناحیه حضور یابد.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه سه شهرداری همچنین موضوع تعرض به اراضی بین زیباشهر و شهرک رکن‌آباد را جدی تلقی کرد و بیان داشت: هم‌اکنون تنها، زیباشهر و رکن‌آباد به عنوان طرح منفصل شهری به شهر الحاق شده است و چنانچه سایر اراضی بین این دو شهرک به شیراز ملحق نشود و شهرداری بر اراضی تسلط نداشته باشد، دست‌اندازی‌ها بیشتر خواهد شد.

نظری اظهار داشت: در کمیسیون ماده ۱۰۰ مجبوریم به‌صورت مداوم حکم‌ تخریب صادر کنیم؛ اما شرایط در زمینه تعرض به چنین مسیر باارزشی خوب نیست و ثروت ملی در حال از دست رفتن است.

غافلگیری از جنس انسان محوری

سعید نظری عضو شورای شهر شیراز در آیین افتتاح مسیر دوچرخه سورای کوهستان نور نیز  گفت:این پروژه یک غافلگیری برای منطقه ۳ است؛ چرا که مناطق ۳ و ۷ و بخشی از مناطق مرکزی یک چنین فضاهای ورزشی را سال ها است تحربه نکردند و با دقت نظری که معاون حمل و نقل و شهردار منطقه و پیمانکار این پروژه داشته است قابل مقایسه با پارک دراک است.

وی اظهار کرد:هرچند پارک دراک تا رسیدن به وضع مطلوب نیازمند اقدامات بیشتری است اما پارک کوهستانی نور از نظر کاشتن درختان و چشم اندازی که دارد یک فضای بکری را فراهم کرده است تا مسیر ورزشی برای دوستداران دوچرخه ایجاد شود.

۳۲ پروژه با اعتبار ۱۶۹ میلیارد تومان

شهردار منطقه ٣شیراز نیز در این مراسم گفت:در خصوص بحث فاضلاب زیبا شهر اجازه حفاری داده شده و در خصوص پل هوایی روبه روی شهرک هم چون در محدوده حریم راه و شهرسازی است ما درخواست رمپی شدن آن را دادیم اما باید یاوران شورا هم این موضوع را دنبال کنند و ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.

کریم شکوهیان افزود: امسال بیش از ٣٢پروژه با اعتباری بالغ بر ١۶٩میلیارد تومان در سطح منطقه کار شده است که از این رقم ١٠٣میلیارد تومان هزینه تملک و مابقی هزینه اجراست.

وی افزود: ازجمله این پروژه ها می‌توان به مرمت آسفالت، عملیات لوله گذاری و سایر موارد اشاره کرد.

وی با اشاره به اجرای ١١پروژه شاخص در میان این پروژه ها افزود:در همین راستا تا کنون نیم میلیون متر مربع آسفالت در منطقه انجام شده و هنوز هم در حال انجام است و از نیم میلیون متر مربع آسفالت عبور می کنیم، همچنین ۵هزار متر لوله بتنی در این مدت کار شده است.

شکوهیان با اشاره به پروژه محوطه سازی اطراف سعدیه و اجرای محیط فضای شهری باباکوهی آنها را اقدامات خوب شهرداری در سطح منطقه عنوان کرد و گفت:  این پروژه ها تا سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که سال ها در سعدی شاهد آن بودیم، مربوط به مشکلات زیست محیطی و اجتماعی٢٠ متری حاج عزت بود که پس از ٢٠ سال مشکلات این بخش از منطقه برطرف شد.

شهردار منطقه ٣شیراز در حاشیه افتتاح پارک رسانه در بولوار نصر نیز گفت:مساحت این بوستان ۴٧٠٠متر مربع است که با اعتباری بالغ بر ٣٠میلیارد و ٣۵٠میلیون تومان اجرا شده که از این رقم ٢٨میلیارد تومان هزینه تملک این پارک بوده است.

شکوهیان در حاشیه افتتاح پیست دوچرخه سواری گلبهار در بوستان کوهستانی نور هم گفت:پیست دوچرخه سواری گلبهار به طول ٢ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ٢میلیارد تومان اجرا شده و بیش از ٩هزار متر مربع عملیات آسفالت در آن اجراشده است. 

افتتاح بوستان رسانه در بولوار نصر، بوستان خورشید کلاه در شهرک زیبا شهر، افتتاح پیست دوچرخه سواری گلبهار در بوستان کوهستانی نور در دروازه قرآن و کلنگ زنی بوستان جنگلی ١۴هکتاری ورودی شهرک زیبا شهر از جمله پروژه های افتتاح شده در منطقه ۳ شهر شیراز به عنوان ویترین گردشگری شیراز بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز