خبرگزاری کار ایران

با تصویب طرح دو فوریتی اعضای شورای شهر؛

کمک پنج میلیارد تومانی شهرداری تهران به زلزله زدگان سی‌سخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۶۵

در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، اعضای شورا با قید دو فوریت طرح «اعطای مجوز به شهرداری تهران در راستای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله سی‌سخت» را به اتفاق آراء تصویب کردند.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورا و پیشنهاد دهنده طرح دو فوریتی کمک به‌زلزله‌زدگان شهرستان دنا به مرکزیت سی‌سخت، با اشاره به شعر معروف بنی‌ آدم اعضای یکدیگرند گفت: از کلانشهر تهران به‌عنوان رنگین‌کمان اقوام و مناطق مختلف کشور انتظار می‌رود در غم‌ها و محنت‌های مردم بزرگ ایران در هر گوشه و نقطه از کشور در کنار مردم بایستد و همواره در حوادث غیرمترقبه مختلفی نظیر سیل و زلزله‌های مختلف، علیرغم مشکلات و تضییقاتی که برای تامین بودجه اداره کلانشهر تهران وجود داشته، شورای شهر تهران در کمک‌رسانی به هموطنان پیشگام بوده و گوشه نظری به مناطق مختلف ایران داشته و کمک‌های خود را برای حل بخشی از مشکلات مردم آسیب دیده اختصاص داده است.

رئیس کمیته حقوق شهروندی شورا با اشاره به ارسال بخشی از کمک‌های مدیریت شهری تهران طی روزهای گذشته به مناطق زلزله زده افزود: زلزله ۵/۶ ریشتری شهرستان دنا منجر به ورود خسارت به حدود ۴۰۰۰ واحد مسکونی شد که از این میان حدود ۱۰۰۰ واحد نیاز به بازسازی ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی دارند، همچنین ورود خسارات جدی به زیرساخت‌های آموزشی، ارتباطی و خسارت بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریالی به بخش‌های کشاورزی، شیلات، دامداری و باغات این شهرستان پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای کمک شهردادی تهران به قید دو فوریت مطرح با امضای اعضا ارایه شد.

امینی گفت: طبق این مصوبه، کمک ۵ میلیاردی شهرداری تهران به زلزله‌زدگان «سی‌سخت» انجام خواهد شد.

گفتنی است، این طرح دو فوریتی با ١٧ رای موافق اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری در چهارشنبه شب ۲۹ بهمن در سی سخت مرکز شهرستان دنا به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و  از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد‌های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز