خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

راه اندازی واحدهای جدید عرقیات گیاهی در استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۰۹

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از راه اندازی واحدهای عرقیات گیاهی جدید در استان همدان ظرف دو سال آینده خبر داد.

حسن محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه طی دو سه سال گذشته دو واحد اسانس و عرق گیری و تولید گلاب در شهرستان ملایر راه اندازی شده است، گفت: این دو شرکت در سال بالغ بر ۱۰۰ تن گلاب و در حدود ۲۰۰ تن عرقیجات از گیاهان دارویی تولید می کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان کل سطح زیر کشت گل محمدی در استان همدان برابر ۱۸۸ هکتار و میزان تولید آن سالیانه برابر ۲۵۴ تن است، اظهار کرد: در سال های آتی نیز سطح زیر کشت در این زمینه افزایش یافته که به طبع آن تولیدات گل محمدی نیز با افزایش روبرو خواهد شد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در ادامه، بیشترین تولید و سطح زیر کشت گل محمدی را در اراضی شهرستان ملایر عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۱۱۵ هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت گل‌محمدی قرار دارد که تولیدات آن نیز به ۱۷۵ تن در سال می رسد.

محمدی با بیان اینکه اراضی سطح کشت گل محمدی در شهرستان بهار برابر ۲۷ هکتار است، اضافه کرد: میزان تولیدات گل محمدی در اراضی این منطقه به ۲۲ تن در سال می رسد.  

وی در ادامه گفتگو اراضی سطح کشت گل محمدی را در شهرستان تویسرکان ۱۸ هکتار با ۲۱ تن تولید در سال عنوان کرد و یادآور شد: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان های دیگر استان سه الی چهار هکتار است که در مجموع سطح زیر کشت گل محمدی در استان همدان به ۱۸۸ هکتار می رسد که عمده تولیدات این محصول را در استان همدان، در شهرستان های ملایر، بهار و تویسرکان داریم.  

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی استان همدان در ادامه از راه اندازی واحدهای عرقیات گیاهی جدید در استان همدان و شهرستان ملایر ظرف دو سال آینده خبر داد و افزود: شرکت تولیدی اخوان پیمان از جمله شرکت هایی است که توانایی تولید ۱۰۰ تن گلاب و ۲۰۰ تن عرقیجات از گیاهان دارویی را دارد.

محمدی همچنین از راه اندازی واحد دیگری در روستای خردمند از توابع شهرستان ملایر سخن گفت و یادآوری کرد: در روستای خردمند نیز اراضی برای کشت گل محمدی وجود دارد و در این زمینه واحد تولیدات گلاب نیز فعالیت دارند به نوعی که تولید گلاب و عرقیات آن در سال ۳۰۰ تن است و اسانس آن به ۲۵ کیلو گرم می رسد.

وی عنوان کرد: امیدواریم که سطح زیر کشت گل محمدی و تولیدات آن اضافه شود تا بتوانیم به تبع آن، واحدهای جدیدی را به واحدهای مجموعه اضافه کنیم.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه ورود ما به بحث عرقیات گیاهی جدید است، اظهار کرد: این واحدها ظرف مدت دو سال است که راه اندازی خواهند شد و برآنیم تا بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، قدم های مناسبی در زمینه راه اندازی واحدهای عرقیات گیاهی جدید در استان همدان برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز