خبرگزاری کار ایران

ایلنا از بوشهر خبر می‌دهد؛

گلایه بازاریان مستأجر گناوه ای از اجاره‌بهای سنگین مغازه‌ها/ افزایش ۳۰ درصدی کرایه دکان‌های بندر

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۴۳۷

برخی از بازاریان مستأجر گناوه‌ای از اجاره بهای سنگین مغازه هایشان گلایه دارند .

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر ، بازار تجاری گناوه از قطب های اقتصادی جنوب کشور است که هرساله پذیرای صدها هزار نفر مسافر از تمام نقاط ایران است ،  اما از زمان شیوع کرونا با رکود گسترده ای مواجهه گشته است .

سال گذشته همزمان با شیوع کرونا بازاریان گناوه ای به عنوان اولین شهر کشور به صورت خودجوش جهت جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا به مدت دو ماه کسب و کار خود را تعطیل کردند و با مشارکت همه جانبه در امر مبارزه با ویروس کرونا مبادرت ورزیدند . 
در این بین برخی از مالکان نیز کرایه یک یا  حتی دو ماه مغازه‌های خود را برای کمک به این بازاریان بخشیدند تا این زنجیره همبستگی فراگیر تر باشد.
یکی از بازاریان در گفت و گو با ایلنا می گوید:  امسال به‌رغم اینکه محدودیت‌های تردد همچنان پابرجا بوده و این باعث افت کسب و کار بازاریان گناوه‌ای شده اما شاهد افزایش اجاره بهای مغازه ها هستیم و این موضوع می تواند باعث تعطیلی کسب و کار ما شود .

وی البته همه تقصیرات را به گردن مالکان نینداخته و سررسید وام های مالکان و افزایش نرخ تورم را در این خصوص بی تاثیر نمی داند .

بر اساس بررسی های صورت گرفته نرخ کرایه های مغازه ها نسبت به سال گذشته افزایش حداقل سی درصدی را داشته است و این در حالی است که در طی این مدت نسبت به سال های گذشته شاهد افت محسوس بازار بوده ایم.

البته که برخی از موجران نیز دلایل قانع کننده ای برای افزایش قیمت های اجاره خود دارند اما انتظار می رود تا دولت هم نظارت کافی بر روند افزایش قیمت‌ها داشته  و هم تلاش لازم برای  کاهش هزینه های اولیه ساخت و نگهداری اماکن تجاری را انجام دهد.

ناگفته پیداست که رونق بازار گناوه نقش بسزایی را در تأمین امنیت و پیشرفت ابعاد اجتماعی و عمرانی جنوب کشور خواهد داشت و از رونق افتادن آن باعث وارد شدن لطمه شدید به معیشت ده ها هزار خانوار جنوبی خواهد شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز