خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز:

اشتغال و غنی سازی اوقات فراغت جوانان در اولویت دستگاه‌ها باشد/ اجرای پویش ملی ازدواج جوانان با همراهی خیران در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۱۴۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه اشتغال فقط پشت میز نشستن نیست، افزود: اشتعال جوانان از مباحث مهم و دغدعه‌های اساسی دولت است تسریع و تسهیل روند به کارگیری جوانان در واحد‌های تولیدی حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا از البرز، نورمحمد فردی با بیان این مطلب در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر نقش کلیدی و محوری نسل جوان در اجرای سرفصل های علم، پژوهش، معنویت، اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی،توانمندسازی و تربیت نسل جوان تاکید کرده است.

وی افزود: اشتغال، غنی سازی اوقات فراغت با هدف شناسایی تربیت و توانمندسازی جوانان و استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان های مردم نهاد و ... در اولویت  دستگاههای ذی ربط قرار گیرد. 

معاون استاندار گفت: هدف کلی طرح ایجاد فضای مشارکت عمومی و جهت دهی کمک های مومنانه در راستای تامین سبدهای حمایتی و جهیزیه برای جوانان در آستانه ازدواج با هدف گره گشایی در مسیر سبز انسانیت انجام می شود.

وی افزود:  دستور العمل اجرایی، ازدواج، جوانان با همراهی خیران با توجه به ضرورت های امروز جامعه و بهره مندی از ظرفیت های موجود با ساماندهی خیرین و سازمان های مردم نهاد و دستگاه های حمایتی ضرورت دارد. 

فردی گفت: در  راستای تامین اقلام ضروری جهیزیه برای جوانان در آستانه ازدواج و جلوگیری از تاخیر ازدواج به دلیل تانوانی در تهیه ملزومات جهیزیه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و اسلامی با هم افزایی دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد و خیرین جهت حمایت از زوجین تلاش مضاعف گردد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه تسهیل ازدواج جوانان نیازمند مشارکت های عمومی و مردمی است؛ افزود: در این راستا نیز یکی از وظایف اداره کل ورزش و جوانان؛  تشکیل دبیرخانه در اداره کل ورزش و جوانان در راستای اجرای پویش با جمع آوری کمک های خیرین، ساماندهی خدمات مرتبط در قالب پویش جهت تامین و اهدای جهیزیه و هرگونه کمک های نقدی و غیرنقدی است.

وی افزود:  پویش ملی «ازدواج جوانان با همراهی خیران» در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان دبیرخانه استانی ازدواج قرار گرفته است.

فردی گفت: در این راستا اداره کل ورزش و جوانان با برگزاری گلریزان با هدف جمع  آوری کمک های نقدی و نذورات خیرین برای کمک به تهیه جهیزیه استفاده از ظرفیت اداره کل جهت بسیج ظرفیت اتحادیه های صنفی مرتبط با اطلاع رسانی شایسته نسبت به پویش از طریق برقراری تعامل با صدا و سیما، جراید، خبرگزاری ها و فضای مجازی و جلب حمایت و همراهی گروههای مرجع و تعامل با ائمه جمعه و جماعات و مسئولان صورت گیرد. 

وی گفت: مسئولیت اجرای این دستورالعمل در هر استان به عهده اداره کل ورزش و جوانان است و مسئولیت نظارت بر اجرای این دستورالعمل بر عهده دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان است. 

معاون استاندار گفت: سرفصل‌های  دوره های آموزش ویژه جوانان، مهارت زندگی و مهارت های حرفه ای و اداری با برنامه ریزی استراتژیک و مشارکت اجتماعی جوانان، ازدواج و خانواده، اوقات فراغت و اشتغال در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز