خبرگزاری کار ایران

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران خبر داد:

شکستن تابوی انبارهای زعفران دولتی/ خرید بالغ بر ۴۶ تُن زعفران از دولت توسط سازمان جهانی OSEC

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۰۶۲

معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران از خرید بیش از ۴۶تن زعفران که از سال گذشته در انبارهای دولتی ذخیره شده بود، توسط سازمان جهانی زعفران OSEC خبر داد.

سید احسان مصطفوی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: این میزان از زعفران در سال ۱۳۹۸ توسط دولت به صورت خرید تضمینی و حمایتی از کشاورزان خریداری شده و در انبارهای دولتی ذخیره شده بود.

مدیر طرح سازمان جهانی OSEC ادامه داد: دولت با در اختیار قرار دادن این حجم عظیم از زعفران در انبارهای خود، عملا کنترل و نبض بازار را در دست گرفته بود و ترس از وجود این میزان از زعفران در دست دولت باعث عدم افزایش قیمت واقعی این محصول شده بود.

معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات موثر و مفید سازمان جهانی osec که به کشاورزان حوزه زعفران تعلق دارد پس از ۱۸ ماه بالغ بر ۴۶ تن زعفران دولتی توسط این سازمان خریداری شد.

مصطفوی ادامه داد: این میزان زعفران خریداری شده، برای مصارف دارویی، آرایشی و بهداشتی به دیگر کشورها صادر خواهد شد.

سازمان جهانی مدیریت تولید و صادرات زعفران  با عنوان OSEC که برگرفته از اوپک نفت است، با هدف در دست گرفتن و نقش آفرینی موثر در بازارهای جهانی زعفران توسط ایران در خراسان رضوی شکل گرفت و بهمن ماه سال جاری نیز با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری، رسما رونمایی شد.

پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی بیش از ۸۷ هزار و ۹۰۰ هکتار بود که از این سطح بیش از ۳۲۰ تن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۲ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت آن وابسته به شرایط آب و هوایی است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز