خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

فرسایش آبی در اراضی طبیعی کشور 16.4 تن در هکتار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۰۲۸

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: فرسایش آبی در اراضی طبیعی کشور 16.4 تن در هکتار است و اجرای طرح‌های آبخیزداری کاهش 9 تنی فرسایش آبی در هر هکتار و همچنین کنترل 25 میلیون تن رسوبات در اراضی آبخیز را رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود منصور در مراسم بهره‌برداری از نخستین پارک آبخیزداری استان مرکزی در منطقه گردشگری گردوی اراک که با حضور کاظم خاوازی برگزار شد، افزود: 40 میلیون هکتار حوزه‌ آبخیز شهری در ایران وجود دارد که تاکنون عملیات آبخیزداری در 6 میلیون هکتار آن اجرا شده‌ است. همچنین 19 پارک آبخیزداری با وسعت 46 هزار هکتار در نقاط مختلف ایران در دست اجرا است و مطالعه ایجاد 25 پارک آبخیزداری دیگر نیز کلید خورده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های پارکهای آبخیزداری از جمله طرح‌های مؤثر برای مقابله با سیلاب‌ها و کنترل روان‌آبها در سطح کشور است، ادامه داد: اجرای پارکهای آبخیز برای مقابله با وقوع سیلاب در شهرها و کنترل روان‌آب‌ها باید در دستورکار ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، شهرداری‌ها و همچنین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: پوشش بستر 80 درصد منطقه گردشگری دره گردوی اراک سنگی است و این مهم افزایش احتمال بروز سیلاب در این اراضی را تشدید می‌کند. بنابراین پارک آبخیز دره گردوی اراک از جمله سازه‌های بسیار مهم است.

منصور تصریح کرد: اجرا نشدن طرح‌های آبخیزداری در منطقه گردشگری دره گردو اراک، دقیقاً به معنای تبدیل این تفرجگاه طبیعی به یک عامل تهدیدزا برای کلانشهر اراک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز