خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

مطالعات طرح‌های آبخیزداری به منظور مقابله با سیلاب در دستورکار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۰۰۵

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مطالعات اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۲ حوزه آبخیز کشور و ۱۱ استان به منظور مقابله با ورود سیلاب به شهرها در دستور کار سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته و اجرای طرح پارک آبخیز از جمله این طرح ها برای مقابله با وقوع سیلاب در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم خاوازی در مراسم بهره‌برداری از نخستین پارک آبخیز استان مرکزی در منطقه گردشگری گردو اراک، افزود: 6.5 میلیون هکتار طرح آبخیزداری و آبخوانداری در ایام خدمت دولت تدبیر و امید در کشور انجام شده‌ است که سرمایه ارزشمندی در حوزه حفاظت آب و خاک محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری اجرای طرح‌های آبخیزداری در 800 هزار هکتار از اراضی کشور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت که برآورد شده تا پایان سال 1.2 میلیون هکتار از این طرح‌ها به ثمر بنشیند و کارنامه دولت تدبیر و امید با اجرای 6.5 میلیون هکتار اجرای طرح‌های آبخیزداری بسته شود.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سال جاری و با هدف مقابله با بیابانزایی، ۳۵ هزار هکتار نهال در عرصه‌های کشور کاشت می شود و در این راستا فرایند غنی سازی جنگل‌ها در رویشگاه‌های اصلی آنها نیز در سطح ۴۷ هزار هکتار انجام شده‌ است.

خاوازی تصریح کرد: سطح جنگل‌های دنیا 4 میلیارد هکتار است که این جنگل‌ها با جذب 37 میلیارد تن دی اکسیدکربن در طول سال نقش مهمی را در بقای انسان‌ بر عهده دارند. بیش از 50 درصد این جنگل‌ها در حدود 6 کشور جهان قرار گرفته و سهم ایران از این اراضی ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری کاشت درخت در سطح 330 هزار هکتار از عرصه‌های کشور صورت گرفته است، بیان داشت: سرانه جنگل در ایران ۲ دهم هکتار است و این مهم نشان از اهمیت کاشت درخت و جنگل‌کاری و حراست از فضای سبز کشور دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: اجرای طرح زراعت چوب در کشور از برنامه‌های اولویت‌دار دولت تدبیر و امید است و در راستای زراعت چوب، کاشت درخت در 30 هکتار در سال جاری هدفگذاری شده بود که تاکنون ۲۰ هکتار آن به بهره‌برداری رسیده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز