خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان شرقی گزارش می‌دهد؛

گوشت مرغ در تبریز ستاره سهیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۹۹۴

به دنبال افزایش ناگهانی قیمت گوشت مرغ،این کالای اساسی و مورد نیاز مردم در تبریز کمیاب شده و برخی واحد های صنفی از عرضه این محصول خودداری کرده و با قیمت چند برابر مصوب بازار عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،حدود یک هفته از تصویب فروش قیمت مرغ به مبلغ 20 هزار و چهارصد تومان از سوی ستاد تنظیم بازار می‌گذرد،که  در برخی نقاط سطح شهر تبریز،با افزایش های مختلف  و متفاوتی مواجه شده و قیمت این فرآورده  تا هر کیلوگرم ۳۳ هزار تومان نیز عرضه می شود که این روند موجبات نارضایتی آحاد مردم بوده و از نحوه توزیع و نبود نظارت بر این بازار گلایه می‌کنند.

در طی روزهای اخیر علاوه بر افزایش ناگهانی قیمت گوشت مرغ، این محصول کمیاب شده و بسیاری از واحدهای صنفی حتی با قیمت های بالاتر نیز گوشتی برای عرضه به مشتریان ندارند، این در حالی است که مسئولان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بارها از وفور گوشت گرم و کشتار بی وقفه مرغ در کشتارگاه های طیور آذربایجان شرقی خبر می دهند.

در همین زمینه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ها در جهت دسترسی آسان مصرف کننده به کالای مورد نیاز خود استوار شده است و قوانین و آیین نامه های متناظر با مصوبات ستاد تنظیم بازار استان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر روزانه ۲۴۰ تن آمار کشتار مرغ استان است و توزیع مرغ منجمد نیز در استان آغاز خواهد شد.

حبیب امین زاده از فعالیت کشتارگاه های طیور استان با تمام ظرفیت خبر داد و اظهار داشت: در آذربایجان شرقی بحرانی در تولید و عرضه مرغ وجود ندارد و القای این بحران از سوی سودجویان است و شهروندان باید به اندازه مصرف خرید کنند.

وی بر الزامی بودن ثبت اطلاعات مرغداری ها و کشتارگاه ها در سامانه جامع تجارت تاکید و اضافه کرد: اقدامات نظارتی و رصد گوشت مرغ های کشتار شده تا سطح عرضه با جدیت تمام در مرکز استان و شهرستان ها از سوی این سازمان و جهاد کشاورزی پیگیری می شود.

امین زاده با اشاره به اینکه نظارت سیستمی بر تولید تا عرضه مرغ گرم و آماده طبخ با جدیت اعمال می شود، ادامه داد: در جلسه کمیته نظارت بر کالاهای اساسی که با حضور دادستان مرکز استان برگزار می شود،  در مورد جلوگیری از خروج بی رویه مرغ زنده، لاشه گوشت مرغ گرم، گوشت مرغ منجمد و بسته بندی شده از استان تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشتارگاه ها و اتحادیه ها در خصوص توزیع گوشت مرغ قابل عرضه در فروشگاه های بزرگ و شعب کشتارگاه‌ها که در مسیرهای اصلی شهری قرار دارند، تلاش مضاعف کنند، گفت: ثبت اطلاعات تولید و عرضه گوشت توسط مرغداری ها و کشتار گاه های مرکز استان و شهرستان ها در سامانه جامع تجارت الزامی بوده و سازمان های متولی اعم از جمله صمت، جهادکشاورزی و دامپزشکی در این خصوص اقدامات لازم را اعمال خواهند کرد و با متخلفین طبق مقررات برخورد خواهد شد.

امین زاده از تأمین مرغ مورد نیاز استان با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی از استان های همجوار که مازاد تولید دارند، خبر داد و اظهار داشت: قطعه بندی مرغ تحت هر شرایطی و تحت هر عنوانی تا ۱۵ فروردین در آذربایجان شرقی ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز