خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح «کتابخانه گردی» در کتابخانه‌های منتخب استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۹۹۲

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، از اجرای طرح ملی کتابخانه گردی به مدت سه روز از ۱۶ تا ۱۸ اسفند ماه خبرداد و گفت: این طرح با هدف آشنایی مردم با کتابخانه های عمومی و فعالیت آن ها انجام می شود.

به گزارش ایلنا ار رنجان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در جمع خبرنگاران از میزبانی ۶ کتابخانه منتخب برای اجرای طرح کتابخانه گردی به مدت سه روز از ۱۶ تا ۱۸ اسفند ماه سال جاری خبر داد.

امیر علی نیک بخش،  با اشاره به اینکه این طرح به مناسبت ۱۷ اسفند ، سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود افزود:  آشنایی بیشتر مردم و مدیران اجرایی و فرهنگی استان با کتابخانه‌های عمومی و فعالیت آن‌ها از اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، طبق بخشنامه‌های نهاد، فعالیت کتابخانه گردی در شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع و در شهر‌های  آبی و زرد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطر نشان کرد: این طرح 18 اسفندماه در کتابخانه‌ حسینی زنجان از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ و کتابخانه‌های شاخص هر شهرستان اجرا می شود.

وی گفت: اهدای عضویت رایگان به بازدید کنندگان کتابخانه، بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب به مدت یک هفته با شرط بازگرداندن اصل کتاب، اجرای طرح کتاب یاری، کاشت نهال در کتابخانه‌های عمومی در صورت امکان به نام و پلاک شهدا، نویسندگان، بزرگان و شاعران توسط  کتابداران واعضا و مسئولین، اجرای پویش کتابخانه_من در فضای مجازی ویژه کتابداران از جمله‌ی این برنامه هاست.

نیک بخش ضمن دعوت از عموم مردم، مسئولان، مدیران اجرایی، نمایندگان مجلس، فرمانداران، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی، ائمه جمعه، شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی و خیرین استان جهت حضور در کتابخانه ها افزود: کتابخانه عمومی حسینی «شهرستان زنجان»، کتابخانه عمومی شهید مطهری شهر صائین قلعه و کتابخانه عمومی امیرکبیر روستای عمیدآباد «شهرستان ابهر» ، کتابخانه عمومی ولیعصر «شهرستان سلطانیه»، کتابخانه عمومی شهید رجایی «شهرستان ماهنشان» و کتابخانه عمومی مولوی «شهرستان ایجرود» برنامه کتابخانه گردی به مناسبت بزرگداشت سالروز تأسیس نهاد برگزار خواهد شد.

کتابخانه عمومی حسینی زنجان در سال جاری همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با حضور مرجع عالیقدر شیعیان آیت‌الله سیدمحمدحسینی زنجانی و مسئولین  افتتاح  و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز