خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت کاشان با ایلنا مطرح کرد:

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کاشان/ نگرانی از تکرار روزهای غم انگیز سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۹۷۳

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: در شرایطی که آمارهای اعلامی روند بستری و فوت ناشی از ابتلا به کرونا در کاشان را کاهشی نشان می‌دهد، ولی طی روزهای اخیر تعداد افرادی که تست (pcr) آنها مثبت شده به شکل نگران کننده ای افزایش داشته است.

مسعود دهقانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کاشان اظهار داشت: همزمان با شیوع موج اول و دوم ویروس در سطح شهرستان شهروندان با مشاهده کوچکترین علائم شبیه به کرونا پس از مراجعه به مراکز درمانی پذیرش و در ادامه بستری می شدند.

وی افزود: هم اکنون در تمامی مراکز درمانی و اورژانس، پزشک اعم از عمومی، عفونی، متخصص و مراقب سلامت حضور دارند و اگر فردی که مشکوک به کرونا تشخیص داده شد ابتدا از وی تست سریع (رپید) گرفته و اگر نمونه آزمایش مثبت بود از بیمار پی سی آر گرفته خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت کاشان با اشاره به اینکه اغلب مراجعین به مراکز در مانی بدون نیاز به بستری و سرپایی درمان می شوند، خاطر نشان شد: در طرح ملی شهید سلیمانی پس از اینکه پی سی آر بیمار مثبت شد، پرونده به مرکز جامع سلامت محل سکونت بیمار جهت رهگیری، قرنطینه و مراقبت ارجاع می شود.

دهقانی تصریح کرد: با کمک سایر نهادهای شهری و هماهنگی حوزه سلامت روزانه بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ تست سریع از افراد مشکوک گرفته می شود که معمولا پس از بررسی متاسفانه مشخص می شود ۴۰ نفر از این افراد به کرونا مبتلا هستند.

رئیس مرکز بهداشت کاشان شناسایی و مراقبت به موقع، قرنطینه و مایع درمانی را از عوامل کاهش روند بستری برشمرد و عنوان کرد: با توجه به اینکه جمعیت کاشان بیشتر در گروه ۳۰ تا ۵۰ سال است فراوانی تعداد ابتدا هم به این طبقه اختصاص دارد.

وی ضمن درخواست مجدد از شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی واستفاده همیشگی از ماسک گفت: در روزهای اخیر بیش از ۵۰۰۰ هزار تست رپید از شهروندان گرفته شده که جواب ۵۰۰ آزمایش مثبت بوده و در صورت ادامه این روند و افزایش آمار  امکانات دانشگاه علوم پزشکی کاشان جوابگوی مراجعین نخواهد بود و ممکن است روزهای پر استرس و غم انگیز  سال گذشته تکرار شود.

دهقانی تاکید کرد: در ماه های اخیر آمار مبتلایان منطقه راوند و شهر مشکات به شکل عجیبی سیر صعودی پیدا کرد که با مدیریت وکنترل دانشگاه علوم پزشکی تعداد افراد بستری و فوتی از این مناطق و سایر بخش های شهر کاشان کاهش قابل توجهی پیدا کرد، ولی همچنان موارد مثبت به شکل نگران کننده ایی در حال افزایش است.

تشدید بازرسی بهداشتی از کلیه اماکن صنفی و مراکز تجاری

رییس مرکز بهداشت کاشان ابراز کرد: بر خلاف روزهای شیوع موج اول ودوم کرونا که تنها مراکز تهیه وتوزیع موادغذایی بازرسی شد طی ماه های اخیر به ویژه روز های پایانی سال کارشناسان این شبکه از تمامی اماکن صنفی ومراکز تجاری واداری مانند بانک‌ها، پایانه‌های مسافری و تاکسیرانی، مساجد، دفاتر خدمات پیشخوان، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت، نانوایی‌ها و روز بازارهای سطح شهر سرکشی و نظارت می‌کنند.

دهقانی یادآور شد: در این بازدیدها کارشناسان ضمن ارائه آموزش‌های لازم به متصدیان و مسئولان، نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد بازبینی و بررسی قرار می دهند.

وی انجام دقیق و مداوم نظارت‌های بهداشتی بر اصناف کاشان با و همکاری نیروی مقاومت بسیج و هلال احمر دانست و یادآور شد: هر هفته بیش از دو هزار بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان صورت می‌گیرد که متاسفانه ۴۰ درصد آنها اخطارهای بهداشتی دریافت کرده و ۸ تا ۱۰ مورد هم که به تذکرهای قبلی بی توجه بوده‌اند، پلمب می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز