خبرگزاری کار ایران

اهدای نشان درجه یک هنری به اولین خواننده بعد انقلاب در تربت جام

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۸۶۲

با حضور مدیر عامل انجمن موسیقی ایران گواهینامه درجه یک هنری رشته آواز مقامی "خراسان رضوی به هنرمند تربت جامی" استاد کریم کریمی" اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ثابت نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در این خصوص گفت: در شورای ارزشیابی هنرمندان فعالیت ها و سوابق هنری  هنرمندان مورد بررسی قرار می گیرد و به هنرمندانی که شایستگی دریافت درجات هنری را داشته باشند به آنان تقدیم می‌گردد.

 وی  افزود: نشان درجه یک هنری برای هنرمندانی که به لحاظ سنی ،دارای فعالیت های ویژه‌ و تاثیر گذار در فضایی که آن عرصه فعالیت می‌کند باشند ،به آنان تقدیم می شود.

مدیر عامل انجمن موسیقی ایران گفت : استاد کریم کریمی یکی از پیشکسوتان هنر موسیقی شرق خراسان رضوی است و در واقع یک عمردرعرصه موسیقی مقامی فعالیت کردند این درجه هنری که معادل دکترا است به این هنرمند تربت جامی تقدیم شد و در این راستا از مزایای آن برخوردار می شوند.

کریم کریمی اولین خواننده ای است که بعد از انقلاب به همراه اساتیدی چون نورمحمد درپور ، عبدالله سرور احمدی و محمد عبدی برای اولین بار در تاریخ انقلاب در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداختند.

وی متولد ۱۳۲۷ است و از ده سالگی شروع به خواندن کرده و اولین کاست خود را در ۲۰ سالگی وارد بازار کرد و تاکنون ۲۸ آلبوم اجرا کرده است وی در جشنواره های مختلفی در سطح کشور اجرا داشته است و مقام های زیادی کسب کرده است و به گفته خودش اگر هر جا اجرایی داشته اند و لوحی می دادند نمی دانستند مقام چیست و دنبال آن نبودند.

صدای کریم کریمی را پیش از این در سریال پایتخت شنیده ایم و لذت برده ایم، آنگاه که ضریح امامزاده را می‌آورند و کریمی با احساس فراوان نعتی این چنین می خواند :اندر صباح مردان بوی محمد آمد، در وقت صبحگاهان بوی محمد آمد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز