خبرگزاری کار ایران

به منظور افتتاح چند طرح اقتصادی و فرهنگی؛

معاون اول رئیس جمهور وارد استان یزد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۸۴۷

اسحاق جهانگیری به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح مهم در زمینه های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی صبح امروز وارد یزد شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این سفر یک روزه ضمن شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد و دریافت گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان، مسائل و مشکلات این استان را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد. 

افتتاح مرحله نخست احداث بندر خشک تعاونی کشور از برنامه‌های وی است.

شهسواری، مدیر عامل بند خشک پیشگامان یزد با بیان اینکه بندر خشک پیشگامان ۷۷۰ نفر را مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار کرده است، گفت: فاز اول بندر خشک که در ۷۰۰ هکتار محصور شده شامل انبارها، سردخانه و محل گمرک است که برای راه اندازی آن ۲۷۵ میلیارد هزینه شد است.

افتتاح کتابخانه مرکزی یزد از دیگر برنامه های سفر معاون اول رئیس جمهور به یزد است.

کتابخانه مرکز‌ی یزد شامل مخزن، گالری، بخش‌های کوک، ناشنوایان و ... که بعد از ۲۵ سال انتظار به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح یک واحد بوم گردی و نشست با فعالان اقتصادی از دیگر برنامه‌های سفر جهانگیری به یزد است.

معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود در فرودگاه یزد اظهار داشت: یزد از پشتوانه های بزرگ و مهم ایران در زمینه توسعه وسازندگی است و به‌عنوان یک استان صنعتی از پایگاه های مهم صنعت ایران محسوب می شود و هم اکنون نیز طرح های مهمی در این استان در حال انجام است که با توجه به محدودیت آب در این استان باید اقدامات لازم برای ادامه روند توسعه در این استان در نظر گرفته شود.

جهانگیری با تاکید بر پیگیری طرح ها و برنامه های دولت تا آخرین لحظات کار دولت همانند روزهای آغازین از استانداران و مسئولان خواست تا طرح های توسعه را پیگیری و موانع پیش روی توسعه را بردارند.

وی همچنین از یزد به عنوان یکی از کانون های توسعه، اقتصاد دیجیتال و صنایع دانش بنیان کشور یاد کرد و گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به عنوان یک اثر مهم جهانی افتخاری کم نظیر برای ایران است، اینکه یک شهر زنده به عنوان اثر جهانی ثبت شود باید فعالیت ها متناسب با این امتیاز درنظر گرفته شود تا به کانون جذب گردشگر در سطح جهان تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز