خبرگزاری کار ایران

شنتیانی:

۶۰۰ اخطار زیست محیطی برای واحدهای صنعتی قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۵۷۱

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین به پایش بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در سطح این استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد برای بیش از ۶۰۰ واحد اخطاریه محیط زیستی صادر و تحویل مراکز آلوده کننده شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مهران شنتیایی با اعلام این خبر گفت: به منظور حفاظت، بهبود و بهسازی محیط زیست و پیشگیری از هر نوع آلودگی که موجب برهم زدن تعادل و حفاظت محیط زیست می‌شود، اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن شناسایی صنایع آلاینده محیط زیست (آب، خاک و هوا)، متناسب با نوع آلایندگی  و مطابق با قوانین و مقررات جاری اقدامات لازم را  برای جلوگیری از آسیب و تخریب محیط زیست و  حفظ منابع  طبیعی انجام می دهد.

وی تصریح کرد: قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و آیین نامه جلوگیری از آلودگی های ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی، پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست را جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش بینی کرده است.

شنتیایی یادآورشد: امسال تعداد دو هزار و ۵۰۱ پایش و بازدید کارشناسی از صنایع و منابع آلاینده استان انجام گرفته و همچنین بیش از ۶۰۰  فقره اخطاریه رفع آلودگی صادر و تعدادی از واحدها نیز به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست و تداوم آلودگی محیط زیست جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به موجب قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست، واحدهایی که خروجی منابع آب، خاک و هوا با استانداردهای حفاظت محیط زیست تطابق نداشته باشد، اخطاریه رفع آلایندگی دریافت کرده و تکلیف دارند ظرف مهلت تعیین شده نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند و در غیر این صورت مورد پیگیری حقوقی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز