خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل ایمیدرو خبر داد:

تعیین تکلیف حدود ۳۵۰ معدن غیرفعال در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۵۵۲

مدیر عامل ایمیدرو گفت: بیش از ۴۰۰ معدن غیرفعال در خراسان رضوی وجود داشت که این عدد اکنون به ۵۰ معدن رسیده و به معنای تعیین تکلیف حدود ۳۵۰ معدن غیرفعال در این استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، وجیه الله جعفری روز جمعه در نشست شورای معادن خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد افزود: هدف از واگذاری معادن غیرفعال، فعال شدن معادن راکد است و در این راستا طرحی تحت عنوان "احیای معادن کوچک" طراحی شد که خراسان رضوی در آن فعالیت زیادی داشت.

وی ادامه داد: باید بسته ای برای فعال کردن معادن با ارزشی مانند معادن فلزی که می‌تواند جذب سرمایه‌گذاری و فرآوری خوبی داشته باشد تعریف شود که دارای برنامه اکتشاف و گواهی کشف بوده و واگذاری آن مشروط به احراز صلاحیت فرد و قابلیت‌های وی برای سرمایه گذاری و فرآوری معدنی باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به فرسودگی ماشین آلات بخش معدن و مشکل تامین آنها گفت: پیشتر به دلایلی ثبت سفارش برای واردات ماشین آلات بخش معدن متوقف شد اما اکنون مشکل رفع شده و تامین ارزش واردات این ماشین آلات از محل شرکتهای صادراتی به صورت تهاتر کالا انجام می گیرد و گروهی درصدد واردات این ماشین آلات هستند.

جعفری افزود: ایمیدرو با همکاری سازمان توسعه تجارت در حال توسعه فرآوری گوهرسنگ ها در کل کشور است که خراسان رضوی یکی از فعال ترین استانها در این زمینه است و معدن هرکاره مشهد جزو معادن مهمی است که می توان آن را در قالب طرح گوهرسنگها قرار داد و برنامه عملیاتی برای ایجاد ارزش افزوده، تامین ارز و فرآوری آن اجرا کرد.

وی اضافه کرد: ایمیدرو ضمن اعلام آمادگی برای بهره برداری مطلوب از معدن هرکاره مشهد، در صورت لزوم می تواند یک شرکت مشاوره ای قوی در این زمینه معرفی کند تا به آموزش، بازاریابی و فروش این محصول معدنی کمک شود.

مدیرعامل ایمیدرو در خصوص تعریف طرح ژئوتوریسم برای معدن نمک خراسان رضوی گفت: اجرای طرح ژئوتوریسم برای این معدن نباید مانع فعالیت سرمایه گذار حوزه معدنی شود بلکه باید با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل حفاظت محیط زیست یک پیوست فنی و مناسب تعریف شود و سرمایه گذار ضمن فعالیت معدنی، پیوست مشخص طرح ژئوتوریسم را هم پیش ببرد.

جعفری با اشاره به وجود ۳.۲ میلیارد تن ذخیره سنگ آهن در کشور افزود: ۲۰ میلیون تن طرح گندله سازی و ۲۰ میلیون تن طرح کنسانتره سنگ آهن در شهرستان خواف استان خراسان رضوی تعریف شده که در حال اجراست.

وی اظهار کرد: از محل سپرده گذاری شرکتهای بزرگ در بانکها، تسهیلاتی به سرمایه گذاران در حوزه معدنی داده می شود که یکی از آنها بانک صنعت و معدن است که تا سه هزار میلیارد تومان تسهیلات می‌دهد و خراسان رضوی می تواند از این فرصت استفاده کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت با فردی که دارای صلاحیت لازم برای سرمایه گذاری و فرآوری معدن باشد، قراردادی منعقد کرده و این قرارداد در شورای معادن به تصویب خواهد رسید تا معدن به وی واگذار و سرمایه گذاری و اشتغالزایی لازم در آن انجام گیرد.

استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به منظور هزینه انتقال و توزیع برق در محدوده معدن مس بردسکن اعلام آمادگی کرد.

محمد صادق معتمدیان افزود: در مجموع برای ایجاد پست انتقال و شبکه توزیع برق در منطقه "انابد" بردسکن ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است که پیشنهاد شده است که ۵۰ میلیارد تومان از هزینه ایجاد پست ۱۳۲ کیلوولت برق و خط انتقال به انابد را ایمیدرو و باقی را شرکت برق منطقه ای خراسان پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز