خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد:

تشریح آخرین وضعیت دو بیمار مشکوک به کرونای جهش یافته در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۵۱۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به شناسایی دو بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در این شهرستان گفت: پس از بررسی‌های گسترده و انجام آزمایش های لازم مورد مشکوک جدیدی مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مهدی دلاوری اظهار داشت: پس از شناسایی این دو فرد مبتلا که وارد کاشان شده بودند، اقدامات لازم برای بستری و قرنطینه آنها در بخش ویژه کرونا انجام شد.

وی با بیان اینکه این دو نفر از بازرگانان ساکن پیرانشهر و اربیل عراق بوده و برای انجام امور تجاری وارد کاشان شده بودند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که گمان می رفت این افراد در مسیر خود با افراد مختلفی تماس داشته و ممکن است آنها نیز به ویروس جهش یافته مبتلا شده باشند موضوع ردیابی و ایزوله این افراد آغاز شد که خوشبختانه پس از بررسی‌های گسترده و انجام آزمایش های لازم مورد مشکوک جدیدی مشاهده نشد.

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کاشان وضعیت جسمی این دو بیمار را رو به بهبود دانست و تاکید کرد: هر چند نگرانی چندانی بابت سلامتی آنها وجود ندارد ولی همکاران در مجموعه درمانی شهید بهشتی کاشان همچنان به شکل روزانه شرایط عمومی آنها را ارزیابی می کنند.

وی افزایش سن و تغییرات فیزیوژیک بدن سالمندان را یکی از عوامل مهم ابتلای این افراد به کرونا جهش یافته دانست و گفت: بهتر است امسال هم مانند نوروز گذشته دور بازدیدهای غیرضروری خط بگیریم و حواسمان به کودکان و سالمندان که بیشتر مستعد ابتلا به کرونا هستند، باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان کاهش تعداد مبتلایان کرونا را حاصل تلاش شبانه روزی کادر درمان و بهداشت شهرستان و همکاری شهروندان دانست و خاطر نشان شد: درخواست و توصیه دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شهروندان در روزهای نوروز حذف و یا کاهش بازدیدها و رفت وآمدهای نوروزی  است.

مهدی دلاوری ابراز داشت:مردم بدانند اگر شرایط عادی بود کاشان می توانست مقصد مناسبی برای گردشگران باشد ولی در حال حاضر شهرستان نمی‌تواند میزبان خوبی برای مسافران و گردشگران باشد هر چند در ارتباط با نحوه برقراری محدودیت ها تابع مصوبه های ستاد مقابله و مدیریت کرونا کشور هستیم و طی روزهای آتی تصمیمات کشوری ستاد اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز