خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبر داد؛

تدوین سند آمایش البرز با بهره برداری از ظرفیت های دانشگاهی استان /80 درصد تحقیقات کشاورزی کشور در البرز انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۲۹۰

استاندار البرز گفت: 80 درصد تحقیقات کشاورزی کشور در البرز صورت می گیرد و بیش از 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی و 150 برند ملی در این استان مستقر هستند.

به گزارش ایلنا از البرز، عزیزالله شهبازی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که روز پنجشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این شورا از جلسات بسیار مهم و موثر در راستای ریل گذاری مسیر توسعه استان در حوزه های مختلف است.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه البرز از علم و دانش می گذرد، ادامه داد: هر استانی فرصت ها، ظرفیت ها و محدودیت هایی دارد ولی البرز دارای ظرفیت های بسیاری است که فناوری و دانش از اهم آن است.

شهبازی گفت: 80 درصد تحقیقات کشاورزی کشور در البرز صورت می گیرد و بیش از 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی و 150 برند ملی در این استان مستقر است.

وی با اشاره به اینکه مکان بسیار مناسبی برای کارخانه فناوری البرز در نظر گرفته شد و احداث ان صورت گرفت، افزود: البرز در 11 ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل 112 درصد رشد صادرات است.

استاندار البرز گفت: در استان البرز از زمان حضور با توجه به اعتقاد راسخی که در رابطه با توسعه علمی استان دارم، شورای راهبری دانشگاه های استان را راه اندازی کرده و هر ماه یک جلسه با حضور روسای دانشگاه های استان داریم.

وی افزود: بر این اساس موضوعات استان در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار داده و سند توسعه ملی و آمایش استان تدوین شد.

شهبازی گفت: با تدابیری که اتخاذ شد اکنون در بسیاری از شهرک های صنعتی استان به صورت گسترده درخواست نیروی کار وجود دارد و امسال علیرغم شرایط موجود در این استان بیمه شدگان اجباری به 312 هزار نفر رسیده اند و در سال 98 حدود 305 هزار نفر بوده اند.

وی افزود: رفع ممنوعیت شعاع 120 کیلومتری در شهرک های صنعتی البرز که با عنایت دولت بویژه رییس جمهوری محقق شد، انقلابی بزرگ در تولید و صنعت استان بر پا کرد و با حجم بالای تقاضای سرمایه گذاری مواجه هستیم.

استاندار البرز گفت: ترافیک سنگین محورهای البرز برای مردم بسیار سخت و طاقت فرسا بود و ریه های تنفسی این استان مسدود شده بود که با بهره برداری از چندین پروژه بزرگ و آزادراه جنوبی تهران و البرز این حجم بالای ترافیک در حال کاهش است.

وی افزود: امید است با این همت و هم افزایی و تعاملی که بین مسئولان 3 قوه در البرز وجود دارد با سرعت به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

شهبازی با قدردانی از روسای دانشگاه های استان، گفت: زیرساخت های دانشگاهی استان بسیار ارزشمند هستند و دانشگاه خوارزمی با توجه به ظرفیت های موجود قابلیت توسعه دارد و برای این امر پای کار و همراه هستیم.

وی افزود: برای گسترش پژوهش های فنی و حرفه ای همراهی لازم را خواهیم داشت و بیش از 29 قرارداد در این حوزه منعقد شده است و پژوهش های خوب کاربردی صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز