خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی فرماندار کاشان خبر داد؛

کمبود نیروی کار چالش جدی صنایع کاشان/ تحقق صد در صدی تعهد به اشتغال در آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۲۲۷

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: در حال حاضر تامین نیروی کار بسیاری از شرکت های تولیدی در کاشان به چالشی جدی تبدیل شده و در صورتی که برای رفع آن تدبیری نشود منجر به تعطیلی و یا کاهش خطوط تولید خواهد شد.

به گزارش ایلنا از کاشان، مسعود خاندایی با بیان اینکه عمل به تعهد اشتغال در کاشان صد در صد محقق شده است خاطر نشان شد: برخی از دستگاه های متولی اشتغال چند برابر بیشتر از تعهد خود نسبت به رفع بیکاری واشتغال زایی اقدام کرده اند.

وی جذب سرمایه گذار به منظور  رفع بیکاری وافزایش تولید  همراه با برنامه ریزی علمی و عملی را یکی از اهداف برگزاری جلسات رفع موانع تولید فرمانداری کاشان برشمرد وتاکید کرد: بیش  ۹۵ درصد از یکصد و۱۰ مصوبه این ستاد در سال جاری که به منظور حمایت از تولیدکننده ،رفع مشکلات مربوط به  فضای کسب وکار ورونق اقتصادی بوده محقق واجرایی شده است.

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری کاشان ادامه داد: حمایت از کسب وکارهای خانگی جهت دسترسی آسان تر مردم به کالاهای ضروری و راه اندازی روز بازارها وحذف دلالان بازار میوه وتربار از اولویت های مهم این معاونت به شمار می رود.

خاندایی با بیان اینکه برخی از شرکت های تازه تاسیس و یا صنایعی که در سال جاری طرح های توسعه را انجام داده اند تقاضای زیادی برای به کار گیری نیروی کار ساده و دیپلم دارند خاطر نشان شد: در حال حاضر برخی از صنایع واقع در کاشان مانند کشتارگاه صنعتی مرغ گوشتی به دلیل نبود کارگر جهت بسته بندی مرغ با مشکلاتی عدیده ایی مواجه شده است.

وی افزود: ممکن است سال آینده همزمان با شروع مشاغل سنتی مانند گلاب گیری،کشاورزی و رونق ساخت وساز در شهرستان کاشان کمبود نیروی کار آنها را با مخاطرات جدی روبه رو کند.

خاندایی در ادامه یادآور شد:دولت به منظور حفظ اشتغال و کمک ویاری اصناف آسیب دیده از کروناتسهیلات مناسبی از طریق هماهنگی با بانک های عامل پرداخت نمود.

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری کاشان افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال وام ویژه کرونا توسط بانک های دولتی وخصوصی به متقاضیان پرداخت شده است و امیدواریم بخش های گردشگری،ورزشی و خدماتی که متحمل بیشترین خسارت های دوران کرونا شدند هم تا پایان سال از این اعتبارات بهره مند شوند.

خاندایی از توزیع روزانه ۲۰ هزار کیلو مرغ گرم در فروشگاه های سطح شهرکاشان با هدف تنظیم بازار خبر داد و گفت: هرچندمیزان مصرف واقعی شهرستان  روزانه ۱۵ هزار کیلو است، ولی  توزیع این مقدار با قیمت مصوب بیست ویک هزار و پانصد تومان تا پایان سال ادامه خواهد.

وی با اشاره به اینکه سیب و پرتقال مورد نیاز نوروز هم توسط اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستان کاشان ذخیره شده وبه مرور میان مردم توزیع خواهد شد تاکید کرد: هنوز نرخ میوه های ذخیره شده به شکل رسمی اعلام نشده، ولی شهروندان مطمئن باشند سیب وپرتقال ویژه نوروز چند برابر بیشتر از میزان تقاضای آنها خواهد بود و نباید در این ارتباط نگرانی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز