خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد خبر داد:

سامانه درخواست کارگر در مشهد به زودی رونمایی می‌شود / جشنواره گل لاله امسال در پارک‌ها برگزار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۸۸۴

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: امسال جشنواره گل لاله نداریم زیرا ممکن است پروتکل‌ها اجازه حضور در پارک‌ها را ندهد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در نشست خبری برنامه‌های ستاد استقبال از بهار افزود: در کنار شست‌وشو و رنگ‌کاری گسترده و یکباره در سطح شهر گل‌کاری، ریسه‌بندی و نصب المان‌ها پیش از آغاز سال نو انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه شیوع کرونا المان‌های تعاملی در نظر گرفته شده است،  ۱۷ میلیون گل برای استقبال از بهار کاشته خواهد شد که ۱۶میلیون یعنی ۹۴ درصد آن تولید داخل استان است.

یعقوبی با اشاره به اینکه سال‌های پیش حداکثر ۷۰ درصد کل گل‌ها از داخل استان تهیه می‌شد گفت: کاشت این گل‌ها در حاشیه شهر همچون توس و کال زرکش افزایش پیدا کرده است.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد افزود: قطعا کارگران را نمی‌توانیم مجبور کنیم به جایگاه‌ها بیایند اما برخی از افراد حاشیه خیابان نشسته‌اند متکدی هستند و مستندهایی داریم که از آنها خواسته شده به سر کار بروند اما قبول نکرده‌اند. 

وی گفت: پروژه ساماندهی کارگران با انجمن صنفی کارگران هماهنگ شده است و به محض اینکه بتوانیم مستقلش کنیم واگذار خواهیم کرد. تفاهم نامه‌ای با ۱۲ مجموعه مثل اداره کار و فنی حرفه‌ای امضا کرده‌ایم تا از آنها هم خدمات بگیریم.

وی با اشاره به این که با همراهی شهروندان و استقبال آنها از این جایگاه‌ها مشکل کارگران گذر حل خواهد شد افزود: به زودی اپلیکیشنی رونمایی می‌شود تا شهروندان بدون حضور در محل، نیروی کار مورد نیاز خود را طلب کنند.

یعقوبی ادامه داد: نهضت سواد آموزی قرار است بیاید در جایگاه و به کارگران آموزش بدهد، بیمه کارگران و به کارگیری آنها در پروژه های شهری نیز از دیگر اقدامات است.

وی همچنین گفت: کارت فنی حرفه‌ای برای کارگر ساده نیاز نیست اما برای کارگرانی که تخصصی دارند از آنها مدرک می‌خواهیم.

وی در خصوص جشنواره گل لاله نیز گفت: امسال جشنواره گل لاله نداریم زیرا ممکن است پروتکل‌ها اجازه حضور در پارک‌ها را ندهد، بالغ بر ۹۰۰ آدرس گل کاری نیز داریم که ۳۲ مورد آن میادین ویژه است.

یعقوبی ادامه داد: در تامین خاک غنی شده فضای سبز با بهره‌گیری از خاک برگ‌های جمع‌آوری شده در پاییز خودکفا شده‌ایم. ۶۰ المان جدید نیز داریم. المان‌های توپ‌یاری، درختچه‌ها و گل‌کاری‌های حجمی داریم، ۱۲ المان ویژه است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: ریسه‌بندی‌ها به صورت نوستالوژی در نظر گرفته شده است. ۲۰۰ ستون برای ریسه بندی در محورهای منتهی به حرم مطهر نصب کرده‌ایم. از لامپ‌های کم مصرف استفاده شده است.

یعقوبی گفت: ۶۰ هزار شعله لامپ با دوام ۱۸ ماه در ۵۰ نقطه نصب شده است تا شب را زیبا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون متر مربع در سطح شهر رنگ‌آمیزی خواهد شد گفت: افزایش ساعت مبادله پسماند در نظر گرفته شده است تا وسایل مستعمل را برای خیریه‌ها دریافت کنیم، میوه تنظیم بازار نیز در فروشگاه‌های شهرداری عرضه خواهد شد.

وی در پایان گفت: هزینه استقبال از بهار ۱۳ میلیارد تومان در اصلاح بودجه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز