خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس عنوان کرد؛

اجرای طرح نسخ الکترونیک و توقف صدور دفترچه‌های چاپی/ ساخت ۲ درمانگاه تامین اجتماعی در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۸۸۲

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس با اشاره به توقف صدور دفترچه های تامین اجتماعی در راستای اجرای دولت الکترونیک گفت: بیمه ها موظف شدند که سیستم پرونده و ارجاع الکترونیک را اجرا کنند .

به گزارش ایلنا، اکبر امیری در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع از بهمن ۹۵ انجام و از ابتدای سال ۹۶ تمام مراکز ملکی کلیه فرایند های ویزیت، داروخانه و ازمایشگاه بر بستر الکترونیک اجرا دادند.

وی افزود: تشکیل پرونده الکترونیک بیمار در مراکز ملکی یکی از مزایای این طرح است و تقریبا ۶ ماه گذشته هر هفته پیرامون این موضوع جلسه داشتیم و ظرف این چندماه ۸ برابر ظرفیت اینترنت برای این سامانه افزایش پیدا کرد .

وی با بیان اینکه در مجموع بین ۶۵تا۶۸ درصد از نسخ صادر شده به صورت الکترونیک درحال انجام است، ابراز کرد: در فارس با توجه به استقرار پزشک خانواده و اتصال به سامانه سیب این موضوع فرصت خوبی است که زیرساخت لازم برای ارائه خدمات فراهم است و به صورت شبکه ای مستقر است و با توجه به اینکه سامانه سیب مربوط به وزارت بهداشت است تلاش شده است که سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی و سامانه سیب تا پایان اسفند به همدیگر متصل شوند. مدیر درمان تامین اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: مراکز درمانی دولتی با نسخ الکترونیک همکاری خوبی دارند.

 پرداخت ها در بخش درمان به روز شده است

امیری با اشاره به فعالیت بخش درمان فارس در طول یکسال گذشته ابراز کرد: تاخیر در پرداخت سازمان های طرف قرارداد مشکل اصلی بود که بخشی به صورت تهاتر با همکاری بخش درمانی انجام و با این فرایند و پرداخت به موقع درحال حاضر در بخش بیمارستان های خصوصی  بدهکار نیستیم و تا ابتدای آذر ۹۹ تسویه شده است.

وی افزود: همچنین در مراکز دانشگاهی تا مهرماه ۹۹، داروخانه ها تا آذر ۹۹ و پزشک خانواده تا پایان دیماه ۹۹ تسویه کرده ایم و عملا سندی که آماده پرداخت باشد در اسناد پزشکی نداریم.

به گفته امیری  همچنین پرداختها به مرکز دانشگاهی نیز تا پایان سال ۹۹  به روز می شود. مدیر درمان تامین اجتماعی فارس با اشاره به شیوع کرونا و اختصاص بخش درمان به مدیریت بیماری کرونا گفت در یکسال گذشته بیش از هزار و ۹۰۴ نفر میتلا به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی شیراز بستری شدند و در طول یکسال گذشته ۲ همکار بخش درمان تامین اجتماعی براثر کرونا  فوت و ۴۷۴ نفر از پرسنل به بیماری کرونا مبتلا شدند.

ساخت ۲ درمانگاه تامین اجتماعی در سال جاری

امیری همچنین از ساخت ۲ درمانگاه در سال جاری خبرداد و افزود: ۲ درمانگاه شهرستان فیروزاباد و زرقان درحال ساخت است و با قراردادی که با پیمانکار داریم در سال آینده برابر پیش بینی ها به بهره برداری می رسد

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس با اشاره به اینکه مجوز ساخت ۲ درمانگاه در شهرستان مهر و خرم بید صادر شده است و جانمایی صورت گرفته است، عنوان کرد: همچنین بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی تامین اجتماعی شیراز نیز درحال انجام است و برای اجرای اسکلت ابان ماه ۹۹ قراردادی با پیمانکار داخلی بسته شده است تا ظرف ۱۸ ماه تحویل دهد.

امیری با اشاره به اینکه مرجع ابلاغ و تصویب تعرفه در نظام سلامت شورای عالی بیمه است، ابراز کرد:  هیچ نهادی نمی تواند خارج از این اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده به صورت ۱۰۰ درصد اجرا می شود ابراز کرد: بنا است این سیستم در ۵ استان دیگر اجرا شود و سازمان های بیمه گر حامی این طرح هستند و سرانه آن را پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: براساس نظر سنجی در سال ۹۶، میزان رضایتمندی مردم از این طرح ۶۸ درصد  در سال ۹۸ حدود ۸۰ درصد رضایتمندی  مردم بوده است.

کاهش درمان مضاعف و موازی با الکترونیکی شدن نسخه بیمار

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی فارس با اشاره به اینکه الکترونیک شدن دفترچه  موضوعی است که نظام سلامت مدنظر دارد و از سال ۹۵ کلید خورده است، ابراز کرد:  این موضوع در سال ۹۷ عمومی تر شد و به صورت استانی در کل کشور درحال اجرا است .

بهرام کریم اقائی با اشاره به اینکه نسخه الکترونبک تاثیر زیادی در نظام سلامت دارد و پزشک می تواند با مراجعه بیمار کلیه سابقه درمانی و پزشکی بیمار مطلع باشد ، تصریح کرد: کاهش درمان های موازی و مضاعف یکی از تاثیرات این روند است .

وی با بیان اینکه در نسخه الکترونیک توزیع دارو، میزان مصرف دارو و نوع های ان مشخص می شود ابراز کرد: از این طریق نیاز هر شهر و استان به داروی خاص مشخص و از قاچاق دارو به نوعی جلوگیری می شود.

کریم آقائی با اشاره به اینکه در نسخه الکترونیک تداخلات و مشکلات کاسته می شود و  برای بیمه شده با مراجعه به پزشک نسخه الکترونیک صادر می شود، خاطرنشان کرد:  بیمار نیز با مراجعه به داروخانه می تواند دارو را تهیه کند و در صورتی که همه داروها را یک داروخانه نداشته باشد به دلیل وجود نسخه الکترونیک می تواند بخش دیگر دارو را از داروخانه دیگر تهیه کند.

طرح نسخ الکترونیک و توقف صدور دفترچه ها درحال اجرا است

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی فارس  با بیان اینکه سازمان در راستای تسریع صدور نسخه الکترونیک در مراکز خدمت رسان از ابتدای اسفندماه صدور  دفترچه ها را متوقف کرده است تا صدور نسخه الکترونیکی تسهیل شود ، عنوان کرد: در صورتی که پزشکی امکان صدور نسخه الکترونیک نداشته باشد داروی بیمار بر روی برگ نوشته شده توسط پزشک به همراه کدملی به منزله برگ دفترچه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دفترچه های درمانی موجود که برگ دارد و در دست بیمه شده است قابل استفاده است تصریح کرد:  طی  ۲ ماه اینده که دفاتر کمتر و اتصال نسخه الکترونیک با برنامه سیب وزارت بهداشت امکان پذیر شد عملا به سمت نسخه الکترونیک می رویم.

کریم آقائی افزود: طرح نسخ الکترونیک و توقف صدور دفترچه ها درحال اجرا است و این طرح در شروع به نظر سخت می آمد اما این موضوع با ایجاد هماهنگی ها برطرف شد.

وی گفت: همچنین پرشکان با این برنامه همکاری دارند  و در زمان قطع برنامه و اینترنت نسخه کاغذی پزشک با کدملی بیمار ثبت می شود و هر بیمه شده  با ارسال کد دستوری*۱۴۲۰# و ارسال عدد ۳ مشخص می شود که ایا بیمه درمان فرد ادامه دار د یا خیر.

معاون درمان تامین اجتماعی فارس نیزگفت: در حوزه درمان تامین اجتماعی ۲۲ مرکز ملکی و بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ مرکز طرف قرارداد فعالیت دارند که خدمات مورد نیاز را ارائه می دهند. محمدرضا افشاری فر  با اشاره به اینکه در اغلب شهرها پزشک به اندازه کافی داریم و در برخی از مناطق محروم ممکن است کمبود پزشک متخصص باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت منعقد شده است که همکاران پزشک در مناطق محروم ساعت های مازاد را در اختیار مراکز ملکی تامین اجتماعی باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز