خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام خبر داد:

مبتلا شدن ۲۱ نفر به ویروس کرونا در مراسم عروسی/ احتمال افزایش مبتلایان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۸۵۴

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در پی برگزاری مراسم غیر قانونی عروسی در یکی از روستاهای بخش مرکزی تربت جام واقع در شرق خراسان رضوی نتیجه آزمایش ۲۱ میهمان این مراسم مثبت اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در این خصوص گفت: این مراسم عروسی در یک روستای هزار و ۷۰۰ نفری برگزار و تاکنون از میهمانان ۷۵ نمونه تست بیماری کووید ۱۹ گرفته شده است و احتمال می رود تعداد مبتلایان قطعی به این بیماری در این منطقه افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا در تربت جام، برپایی مراسم مختلف در این شهرستان فقط با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حداقل ترین نفرات باید برگزار شود.

وی ادامه داد: برگزاری عروسی و رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط مهمانان عامل انتشار این بیماری شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به مشاهده و ابتلای تعدادی از مردم به ویروس انگلیسی درخراسان رضوی گفت: احتمال خطر ورود کرونای انگلیسی در همه شهرستانهای استان وجود دارد که مردم و مسوولان باید مراقب باشند و پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنند تا منطقه ای گرفتار ویروس خطرناک انگلیسی نشود چون ورود به موج چهارم بیماری کرونا بدون شک تبعات زیادی برای همه دارد.

افکار با اشاره به این که ویروس خطرناک انگلیسی بیشتر، افراد زیر۲۰ سال را زمین‌گیر می‌کند افزود: افراد در صورت بروز علایم طب، اسهال و استفراغ، خستگی و ضعف در کودکان باید سریع به مراکز درمانی مراجعه نمایند چون شناسایی ویروس انگلیسی سخت است و انجام هر تست برای هر یک از بیماران ۸۰ میلیون ریال هزینه در پی دارد.

وی ادامه داد: همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، حضور مردم در سطح بازار و انجام خریدهای نوروزی بدون شک به گسترش این ویروس کمک خواهد کرد که باید در این باره نیز مسوولان مربوطه تصمیمات جدی اتخاذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز