خبرگزاری کار ایران

بابایی مطرح کرد:

زمین دانشگاه فرهنگیان تربت ‌حیدریه در انتظار ردیف اعتبارات مصوب ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۸۴۴

رئیس دانشگاه فرهنگیان واحد شهید رجایی تربت حیدریه گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی، قطعه زمین ۱۱ هکتاری این دانشگاه در انتظار قرار گرفتن در ردیف تخصیص اعتبارات ملی برای ساخت و ساز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن بابایی در این خصوص گفت: از آنجا که سیاست دولت اتمام پروژه‌های ناتمام و از سوی دیگر بودجه دانشگاه‌های فرهنگیان در سراسر کشور تنها برای تجهیز و نه برای ساخت و ساز است، لذا از نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم، اسناد و دلایل قانونی برای تصویب و قراردادن بودجه ملی برای ساخت این زمین را با مسئولان به رایزنی بگذارد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان این شهرستان یکی از ۳۲ واحد شهرستانی در کشور و همچون نیشابور و سبزوار واحد تابعه پردیس شهید بهشتی مشهد است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تربت ‌حیدریه به تحصیل هزار و ۳۷ دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه ۵۱۷ دانشجوی پسر در مقطع کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دارد و ۱۷۰ دانشجوی دختر نیز در ساختمان جداگانه در شهرک ولی‌ عصر(عج) این شهر در رشته آموزش ابتدایی مشغول تحصیل هستند که دانشجوی مهمان از پردیس شهید هاشمی‌نژاد مشهد هستند.

وی افزود : علاوه بر آن ۳۵۰ دانشجوی مهارت‌آموز نیز در این دانشگاه هستند که یا از طریق آزمون استخدامی یا از طریق قانون تعیین تکلیف حق‌التدریسان آموزش و پرورش جذب شده‌اند و دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته آموزش ابتدایی هستند و طبق قانون باید یک سال دوره مهارت‌آموزی و آزمون جامع را در این دانشگاه بگذرانند.

بابایی ادامه داد: قرار است از اردیبهشت سال آینده نیز ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر مهارت آموز جدید به این تعداد  افزوده شوند.

وی گفت : تامین نیاز آموزش و پرورش سه قطب شهید دهقان، شهید برونسی و مدرس یعنی حوزه‌های آموزشی شهرستان‌های کاشمر، گناباد، خواف، زاوه، رخ، کدکن که به تازگی تربت‌جام، فریمان و تایباد هم به این تعداد افزوده شده‌اند، همه به سوی این واحد دانشگاهی متمرکز شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تربت‌حیدریه افزود : به دلیل در دسترس بودن و وجود سایر امکانات، بیشتر دانشجویان و دانش‌آموختگان این منطقه تمایل دارند دوره‌های تکمیلی خود را در این واحد دانشگاهی بگذرانند.

وی ادامه داد: اکنون دارای سه ساختمان برای آموزش هستیم و ظرفیت فضای خوابگاهی نیز بسیار اندک است.

بابایی گفت: این دانشگاه امسال در سه بخش فرهنگی، دانشجویی، پژوهشی در بخش جشنواره ملی، همایش، چاپ مقاله، ارتباط با جامعه، رویش انجمن‌های دانشجویی و برگزاری وبینارهای پژوهشی با عنوان پژآهنگ دانشگاه استان، رتبه ممتاز و نخست را کسب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز