خبرگزاری کار ایران

افشارنیک خبر داد:

ایجاد بیش از ١٠ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس نیشابور در ایام کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۸۴۲

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: در بحث ارتباطات تا پایان دی ماه سال‌جاری ١٠ هزار و ١٠٩ مزاحمت تلفنی داشته ایم که برخی از این تماس‌ها در ایام کرونا باعث شده تا یک آمبولانس به قصد مزاحمت از چرخه امدادرسانی خارج شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی افشارنیک در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تعداد کل تماس ها با مرکز ارتباطات تا پایان دی ماه ١٣۵ هزار و ٢۴٧ مورد بوده است که از این تعداد ٢١ هزار و ١۵٨ تماس جهت مشاوره برقرار شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش و مزاحمت های تلفنی با ١٠ هزار و ١٠٩ مورد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. 

وی با اشاره به اینکه ١٢٠ نفر از پرسنل پیش بیمارستانی به کرونا مبتلا و خوشبختانه بهبود یافته اند اعلام کرد: از ابتدای سال جاری ٢۵ هزار و ۵٣۶ ماموریت انجام شده است که ١٧ هزار و ١۵٢ مورد ماموریت شهری، ٨ هزار و ٣٨۴ مورد ماموریت پایگاه جاده ای و ۶ هزار و ٧ مورد تصادف بوده است که با توجه به کاهش ترددهای بین شهری و درون شهری شاهد کاهش آمار تصادفات بوده ایم.  

افشار نیک ادامه داد: از ابتدای سال جاری تعداد تصادفات ۵ هزار و ۴٠۶ مورد بوده که ٢٠ درصد کاهش یافته، تعداد مجروحین ۶ هزار و ٧ نفر که ٢٢ درصد کاهش داشته است همچنین تعداد مصدومین در محدوده پایگاه های شهری ٣ هزار و ٨٨٩ نفر بوده که کاهش ٢٠ درصدی داشته ایم و تعداد مصدومین در محدوده پایگاه جاده ای ٢ هزار و ١١٨ نفر که ٢۴ درصد کاهش داشته است و تعداد کشته شدگان در سال جاری ۴۸ نفر بوده که خوشبختانه شاهد کاهش ٢٧ درصدی بوده ایم. 

وی با بیان اینکه اکنون در شهرستان نسبت به استاندارد نیازمند ١۵ دستگاه آمبولانس هستیم خاطر نشان کرد: همچنان یکی از دغدغه ها و مشکلات اورژانس ۱۱۵ این شهرستان تامین تجهیزات و خودرو است که با توجه به تحریم های حاکم بر کشور ما امکان وارد کردن آمبولانس را نداریم و ناچاریم آمبولانس های فرسوده را تعمیر و به چرخه امداد و نجات باز گردانیم. 

وی با بیان نگرانی برخی از مقامات سیاسی از اینکه اورژانس هوایی هزینه های زیادی را در بردارد یادآور شد: در امدادرسانی هوایی هیچ هزینه ای از بیمار گرفته نمی‌شود لذا دانشکده علوم پزشکی نیشابور هم هزینه ای متقبل نمی‌شود بلکه تمام هزینه ها را سازمان اورژانس کشور پرداخت می‌کند. 

وی ادامه داد: اورژانس هوایی طی سال گذشته به ٧۵ نفر امداد رسانی و در سال‌جاری با ۴۵ مورد پرواز برای ۵۴ نفر امدادرسانی انجام شده است. 

افشارنیک با اشاره به اینکه استاندارد جهت امدادرسانی ٨ دقیقه است تا بر بالین بیمار رسید و امروز خوشبختانه ما به این استاندارد رسیده ایم و سعی بر آن است تا از این استاندارد بالاتر عمل کنیم ادامه داد: تعداد کل نیروهای پرسنل اورژانس ١۶٨ نفر می‌باشد که توانستیم مجوز استخدام ٣۴ نیروی انسانی را دریافت کنیم که خوشبختانه ۴۴ نفر نیرو به مجموعه اورژانش اضافه خواهد شد. 

وی با بیان اینکه اگر مردم کمک های اولیه را بلد باشند باعث کاهش زنجیره مرگ و میرها می‌شوند، افزود: در همین راستا ٧ دوره آموزشی انجام شد و ١۵٠ نفر آموزش های لازم را فرا گرفتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های‌پزشکی نیشابور با توجه به نزدیک شدن چهارشنبه سوری و متاسفانه ساده انگاری برخی از شهروندان به ویروس کرونا تاکید کرد: اورژانس آمادگی کامل امدادرسانی را برای چهارشنبه سوری دارد اما با توجه به افزایش تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا از شهروندان درخواست داریم برای اینکه آخر سال خوب و بدون بیماری داشته باشید در خانه بمانید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز