خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان بوشهر :

رسانه‌ها در انتشار اخبار و تبلیغات انتخابات قانونی عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۸۲۸

رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: با توجه به در پیش بودن برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا رسانه‌های استان مراقب باشند تا در انتشار اخبار و تبلیغات انتخاباتی طبق قانون عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر ، سرهنگ مهدی قاسمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در جلسه " انتخابات و نقش رسانه- ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی " که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با تقدیر از اصحاب رسانه برای ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰  اظهار داشت: در انتخابات‌های دوره‌های گذشته در برخی موارد تبلیغات پیش از موعد در بستر اینترنت و فضای مجازی استان بوشهر انجام شد که این موضوع برخلاف قانون بود و انتظار است توسط همه رسانه‌ها چه از طریق سایت، صفحات شخصی، کانال‌های خبری مرتبط و حتی فعالیت در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی رعایت شود.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر افزود : از مدیران رسانه‌ها نیز انتظار می‌‎رود مطالب و شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که بطور معمول بدون منبع رسمی موثق است را در سایت یا خبرگزاری خود بارگزاری نکنند و اخبار را تنها از منابع رسمی جویا و اطلاع رسانی کنند.

قاسمی ادامه داد: در برخی موارد نیز مرحله اعلام نظر صلاحیتی نامزدهای انتخاباتی شاهد گمانه زنی، اعلام حدسیات و نقطه نظرات شخصی و یا نقل قول‌هایی از اشخاص و یا مسئولان در باره تایید یا رد صلاحیت نامزدها در فضای مجازی بودیم که انتظار است در مرحله اعلام نظر کمیته بررسی صلاحیت و یا شورای نگهبان و نهایت تا خاتمه اعلام نظر نهایی رسانه‎ها از انجام چنین اقدام‌‎هایی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر ابراز داشت: یکی از اهداف همیشگی معاندان نظام این است که با بزرگنمایی موارد خاص و حاشیه ای، مردم را دلسرد کنند تا مشارکت کمرنگی در انتخابات داشته باشند که در این ارتباط از رسانه‌ها انتظار است  همچون گذشته از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و یا موضوع‌‎هایی که باعث برهم خوردن آرامش روانی مردم در این برهه زمانی یا دلسرد شدن آنان برای مشارکت در انتخابات می‌‎شود به طور جد خودداری کنند.

قاسمی گفت: بارگزاری یا درج مطالب تخریبی و یا انتساب اعمالی به نامزدهای انتخاباتی که حتی در برخی موارد به حریم خصوصی آنها نیز ورود می‌شود، دارای منع قانونی و شرعی است که رسانه‌‌ها باید نسبت به رعایت آن توجه کافی را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: در بعضی مواقع نیز مشاهده شده‌است، عده‌ای با نیات خاص، از وضعیت افراد معلوم الحال سوء استفاده کرده و حتی به قصد شوخی اقدام به انتشار تصاویر یا تبلیغ برای آنها به عنوان نامزد انتخاباتی یا حتی تحت عنوان هوادار یک نامزد در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که باز هم انتظار است که رسانه‌ها در این مورد نیز هوشیار بوده و ناخواسته با این جریان همراهی نکنند.

قاسمی بیان کرد: درج و بارگزاری نظرسنجی که ممکن است باعث نظرسازی و به نوعی تبلیغ نامزد یا نامزدهای خاصی در انتخابات شود سوابق قبلی که جناب آقای حسن پور، دادستان محترم ابلاغ فرمودند ممنوع است.

وی یادآور شد: پیش بینی و اعلام نتایج آرا در حین روز برگزاری انتخابات چه بصورت اشاره به یک صندوق خاص و چه نقطه به نقطه و حتی بصورت کلی ممنوع است که این موضوع در سنوات گذشته نیز توسط برخی از سایت‌های استانی تکرار شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه تاثیرگذاری موضوع‎ها در فضای مجازی بصورت لحظه‌ای است این انتظار وجود دارد که همچون گذشته، شماره تماس و تلفن همراه مدیران سایت‌ها در این ایام تا پایان انتخابات روشن، پاسخگو و در دسترس باشند.

قاسمی اظهار داشت: مسئولیت تمامی مطالب درج و بارگزاری شده در سایت‌ها و صفحات و کانال خبری در مرحله اول برعهده مدیر مربوطه است و توصیه می‌‌‎شود خبرنگاران و نویسندگان خود را بصورت کامل توجیه کنند.

وی افزود: امیدواریم همچون گذشته با همراهی فعالانه و قانونمند رسانه‌ها و پشتیبانی سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول، شاهد مشارکت و حضور پرشور و شعور مردم ولایتمدار استان در نهایت امنیت و آرامش در انتخابات پیش رو باشیم.

انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز