خبرگزاری کار ایران

مونسان در سفر به کاشان مطرح کرد:

کاشان و استان اصفهان نگین گردشگری ایران/افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۴۲۰

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به کاشان از افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوص در صنعت گردشگری با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی‌اصغر مونسان اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 159 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های گردشگری در کشور است و خوشبختانه پروژه‌هایی که سرمایه‌گذاری در آنها توسط بخش خصوصی آغاز می‌شود، بیش از تعداد پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری می‌رسد و این نشان از توجه سرمایه‌گذاران به بحث صنعت گردشگری در این شرایط اقتصادی و شیوع بیماری کرونا دارد.

وی با اشاره به پیش رو بودن تعطیلات عید نوروز و شرایط محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا افزود: با توجه به جلسات مکرر در ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و نگرانی در مورد رعایت موارد بهداشتی و همچنین لزوم رونق صنعت گردشگری، این ستاد در نظر دارد تا سفرهای نوروزی را در سه محور برنامه ریزی کند.

وزیر گردشگری تصریح کرد: تورهای گردشگری مدیریت شده از مبدا تا مقصد با وسیله نقلیه عمومی و نظارت کامل، سفرهای مدیریت شده از مبدا تا مقصد با وسیله شخصی و همچنین مسافرت‌های انبوه کنترل شده از جمله این سه محور هستند.

وی یادآور شد: در نوروز 1400 فقط از مراکز اقامتی و هتل‌ها برای اسکان استفاده خواهد شد و دیگر موارد اسکان دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و فعالیت آنها ممنوع است.

مونسان تاکید کرد: خوشبختانه شهرستان کاشان در زمینه صنعت گردشگری به خوبی در حال پیشرفت و فعال است و همچنان حمایت از صنعت گردشگری کاشان و استان اصفهان به‌عنوان نگین گردشگری ایران از طرف دولت و وزارتخانه ادامه خواهد داشت.

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: آنچه که دغدغه ما است سفرهای غیرکنترل شده و خارج از این سیستم است و از آنجایی که این سفرها منفعتی برای صنعت گردشگری ندارد هرچه سخت‌گیری در این زمینه صورت  پذیرد وزارت میراث فرهنگی نیز موافق است.

 مونسان گفت: در بخش‌ تورهای گردشگری و سفرهای مدیریت شده نوروزی در صورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دوران کرونا از سوی مردم مشکلی وجود ندارد؛ البته این تصمیم به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه لازم است به گونه‌ای عمل شود که شهرهای ما به حالت قرمز کرونایی تبدیل نشوند، ابراز داشت: هیچ مدرسه‌ای نباید به اقامتگاه تبدیل شود و هیچ کمپ چادری نیز نباید برپا شود؛ این موضوع به استانداران نیز ابلاغ شده و رئیس جمهور نیز در جریان است و دستورالعمل آن نیز روز شنبه به تصویب می‌رسد.

مونسان با بیان اینکه کاشان بر محور خوبی جلو می‌رود، گفت: از فضاهای تاریخی کاشان به خوبی استفاده و به اقامتگاه‌های سنتی تبدیل می شود و این حمایت از گردشگری کاشان وجود دارد؛ روند گردشگری کشور مطلوب است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه شنبه در سفری یکروزه با هیئت همراه به کاشان سفر کرد و ره آورد این سفر افتتاح سه طرح گردشگری بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز