خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قزوین:

توجه دستگاه ها به مراقبت‌ دوران بارداری جهت تولد نوزاد سالم ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۴۰۴

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: مراقبت‌های زمان بارداری باید مورد توجه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط قرار گیرد تا شاهد تولد فرزند سالم و کاهش آسیب‌های جسمی و هوشی در نوزادان باشیم.

به گزارش خبرنگا ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار کرد: استان قزوین با پایلوت قرار دادن شهرستان تاکستان به عنوان مرکز تکامل کودکان سعی در کاهش معلولیت‌های جسمی و ذهنی دارد.

معاون سیاسی استاندار بیان کرد: تاکید ما در کاهش آسیب‌های جسمی و هوشی نوزادان، تغذیه مناسب مادران در دوران بارداری است که طبق نتایج علمی و پژوهشی، نقش موثری در کاهش این آسیب‌ها ایفا می‌کند. 

حبیبی با تاکید بر افزایش جمعیت و فرزندآوری خانواده‌ها، تصریح کرد: افزایش جمعیت برای کشور و استان بسیار اهمیت دارد و برای تولد فرزند سالم نیاز است که به تغذیه مادران باردار توجه شود.

وی افزود: استانداری قزوین با کمک دانشگاه علوم پزشکی تعدادی سبد حمایتی غذایی را میان مادران باردار واجد شرایط به صورت رایگان توزیع می‌کند و برای افزایش تعداد این بسته‌ها نیز تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

این مسئول یادآور شد: تخصیص اتاق کودک و مادر و ایستگاه‌های شیردهی در تمام شهرستان‌های استان امری ضروری است که احداث این مراکز با هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری به زودی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز