خبرگزاری کار ایران

ایلامی خبر داد:

آخرین آمار جانباختگان کرونا در فارس/ مجموع قربانیان به ۳۲۵۷ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۳۶۸

به گفته سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع قربانیان کرونا در فارس، به سه هزار ۲۵۷ نفر رسید.

به گزارش ایلنا، دکتر «اورنگ ایلامی» با اعلام جان باختن دو هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را سه هزار و ۲۵۷ نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۴۵ هزار و ۵۳۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۶ هزار و ۲۳۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۷ هزار و ۵۲۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۷۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۹هزار و ۳۰۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی ئمجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۵۳۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط‌جسمی، دربخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر ایلامی همچنین از بهبودی ۱۷۰ هزار و ۸۷۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

سرپرست‌معاونت درمان دانشگاه با اشاره به روند افزایشی‌موارد ابتلا به کروناویروس و ورودی بیمارستان‌های استان تاکید کرد: با توجه به ورود ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی به استان و قدرت سرایت پذیری و بیماری زایی بسیار بالای آن، رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز