خبرگزاری کار ایران

مسئول اداره میراث‌فرهنگی مرودشت خبرداد:

کشف آثار تاریخی در منطقه باستانی مرودشت فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۳۶۳

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت از کشف اشیای تاریخی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، بهمن مردانی با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان مرودشت به‌دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه‌ها، تپه‌ها و بناهای فراوان از دوران مختلف پیش ‌از تاریخ تا دوران تاریخی و همچنین اسلامی است. این آثار در ارتفاعات و دشت‌های باستانی قرار دارد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های یگان حفاظت و همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی از یک منطقه باستانی در شهرستان مرودشت، اشیای تاریخی مربوط به دوران پیش ‌از تاریخ کشف شد.

محمدتقی قلعه‌نویی کارشناس مسئول باستان‌شناسی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت نیز عنوان کرد: این اشیا مهره‌مانند متعلق به دوران پیش ‌از تاریخ و دوران تاریخی است که به‌عنوان گردنبند و دستبند استفاده و همراه با اجساد دفن می‌شده است.

وی ادامه داد: این اشیای مکشوفه، تدفینی بوده که به‌دلیل مجهول بودن محل دقیق آن، در حال حاضر امکان دقیق قدمت آن مقدور نیست.

 قلعه‌نویی افزود: برای تشخیص دقیق قدمت این اشیا باید نوع و جنس آن‌ها به‌دقت بررسی شود و همچنین سفال‌های آن گور مورد مطالعه قرار گیرد.

وی با اشاره به محل دقیق این اشیای نفیس در کوه‌های کامفیروز که توسط نادر طاهری از دوستداران میراث‌فرهنگی کشف و تحویل این مجموعه جهانی شد، بیان کرد: باید این اشیای مکشوفه در موزه و بانک اشیای مورد بررسی، مطالعه و پژوهش قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز